تلویزیون «صدای آمریکا» یکی از این رسانه‌های وابسته به دولت آمریکا است که در موضوع انتخابات آتی ایران، تحلیلی از وضعیت سیاسی ایران پخش کرده و تلاش می‌نماید با سیاه‌نمایی و شیطنت‌های همیشگی این رسانه علیه ایران در آن به چشم می‌خورد.

این تلویزیون آمریکایی، دستگیری تعدادی از عوامل نفوذ دولت‌های غربی در ایران طی ماه‌های اخیر را به‌دروغ تلاشی جناحی سیاسی در ایران برای سلطه بر فضای سیاسی کشور و تضعیف رقبای خود عنوان کرده است.

رسانه‌های غربی در گزارش‌های مختلف خود سعی می‌کنند پروژه دوقطبی‌سازی در ساختار حاکمیتی ایران را مجدداً مطرح کنند. در هفته‌های اخیر رسانه‌های بیگانه در تلاشند تا بگویند که دولت یازدهم و طیف سیاسی همراه او «میانه‌رو» و رهبر جمهوری‌اسلامی و طیف سیاسی اصولگرایان «تندرو» هستند و درگیری بسیاری با یکدیگر دارند و این دو جریان در حال جنگ برای کسب قدرت هستند!

رسانه‌هایی مانند «صدای آمریکا» و «بی‌بی‌سی فارسی» و امثالهم در برنامه‌های مختلف خود به آرزویشان برای براندازی نرم جمهوری‌اسلامی اعتراف می‌کنند و همچنین در این راستا سعی می‌کنند گروه‌های اپوزیسیون و عناصر ضدانقلاب فراری را به جریان اصلاح‌طلب و نزدیکان دولت یازدهم ربط دهند و به‌عبارت دیگر آنها را مصادره به مطلوب کنند.

این رسانه‌ها همچنین سعی می‌کنند با سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را سیاست‌زده و در جهت اختلاف‌افکنی در ایجاد شکاف در بین گروه‌ها و جناح‌های سیاسی ایران اقدام کنند.

این تحلیل‌های رسانه‌های غربی عموماً ناشی از عدم شناخت دقیق مردم  و جریان‌های انقلاب اسلامی است، چرا که به عقیده کارشناسان حضور مردم و برنامه‌هایی که حکومت برپا می‌کند می‌تواند نشانه‌ای هماهنگی میان مردم و مسئولان حکومت ایران باشد.