حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی قبل طی گفت و گویی آخرین آمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد.

به گفته امیری تا قبل از ساعت 13 امروز(دوشنبه) 299 نفر برای انتخابات خبرگان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 5 نفر خانم هستند.

قائم مقام وزارت کشور ادامه داد: از 5 خانم ثبت‌نام کرده برای انتخابات خبرگان، 3 نفر از حوزه انتخابیه تهران و 2 نفر از حوزه انتخابیه اصفهان اعلام داوطلبی کرده‌اند. 

امیری اظهار کرد: بیشترین فراوانی داوطلبان مجلس خبرگان از لحاط سنی در بازه 51 تا 58 قرار دارد.

سخنگوی وزارت کشور بیان د اشت: از 299 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان، 30 نفر علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک دانشگاهی دکتری هستند.

وی ادامه داد: استان تهران به لحاظ ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان با 59 داوطلب در صدر قرار دارد و پس از آن استان های اصفهان و قم به ترتیب با 25 و 22 داوطلب در رده‌های بعدی قرار دارند.

امیری در ادامه به آخرین آمار ثبت نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت:تا ساعت 13 امروز(دوشنبه) 2355 داوطلب در سراسر کشور برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که 129 نفر آن ها خانم هستند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی سنی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس بین 41 تا 55 و کمترین فراوانی سنی بین 30 تا 45 است.