دولت به طور شائبه‌برانگیزی - بی‌توجه به مسائل کلان اقتصادی و سیاسی کشور که حل آنها عزم دولت را می‌طلبد - در حال دامن زدن به حواشی پیرامون انتخابات مجلس است تا بیش از گذشته گمانه‌زنی‌ها را در خصوص احتمال دخالت دولت در انتخابات مجلس تقویت نماید. شاید اولین استارت صحبت‌های انتخاباتی بدنه دولت را بتوان سخنان علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور دانست. دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها و اقوام - که سابقه بیان اظهارات هزینه‌ساز را نیز در پرونده خود دارد - در حالی که بیش از یک سال به انتخابات مجلس باقی مانده بود، نتوانست اشتیاق دولت برای تسخیر مجلس را پنهان کند و طی اظهاراتی پرحاشیه در جمع اصلاح‌طلب‌ها با ارائه دستورالعمل‌هایی برای بقای سیاسی این جمع، این‌گونه از تسخیر مجلس گفت: «مهم‌ترین برنامه‌ای که اکنون

 باید آن را پی بگیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همان‌گونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند در انتخابات مجلس نیز چنین اتفاقی بیفتد.»

اما صریح‌ترین و شائبه‌برانگیزترین اظهارنظر و رفتار سیاسی میان بدنه دولت را می‌توان رفتار عجیب و دور از آداب سیاسی جهانگیری دانست. در حالی که حدود هفت ماه به انتخابات مجلس باقی مانده بود، جهانگیری در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، اظهارات پرحاشیه‌ای در خصوص انتخابات بیان نمود که به باور بسیاری می‌توان آن را به قصد دولت برای دخالت در انتخابات مجلس تفسیر کرد.  جهانگیری روز 29 فروردین بی‌توجه به مقام و جایگاه حقوقی خود - به عنوان معاون  اول رئیس‌جمهور - جلسه‌ای انتخاباتی با شورای مرکزی حزب کارگزاران برگزار کرد و از دغدغه‌های انتخاباتی این حزب و دولت پرده برداشت. وی در جمع حزب کارگزاران تهران گفته بود: «کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کنند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود. باید به یک هم‌گرایی بین اصلاح‌طلب‌های معتدل و اصو‌لگرایان اصیل اندیشید. باید به دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل برنمی‌خوریم. به همین دلیل می‌گویم که نقش کارگزاران مهم‌ و موثر است. نباید گذاشت زاویه‌ای به وجود بیاید.»