جنگنده های روسیه به پایگاه "نوژه همدان" رسیدند

سایت "بی بی سی فارسی" در مطلبی با عنوان "جنگ داخلی سوریه؛ ایران در جنوب حلب چه می‌کند؟" مدعی حضور گسترده تر از روزهای قبل ایران در سوریه و در تمامی ابعاد شد.

 

این رسانه با توسل به تصویر شهید مدافع حرم ـ مصطفی صدرزاده ـ مدعی شد: "در هفته‌های اخیر و با انتشار مکرر خبر کشته شدن اعضای سپاه پاسداران ایران در سوریه، توجه‌‌‌‌ها بار دیگر به نقش نظامی ایران در این کشور جلب شده است. در این میان اخیرا بیش از هر جای دیگری، از منطقه جنوب حلب نام برده می‌شود که درگیری‌ها در آن بزرگترین موج تلفات نظامیان ایرانی در خاک سوریه را از آغاز جنگ داخلی در پی داشته است."

 

رویا پردازی این رسانه وابسته به وزارت خارجه انگلیس در میانه مطلب با ذکر چند نام و بدون نشان دادن سند خاصی، ادعا می کند تجهیزات نظامی و محصولات غذایی ایران در اختیار محور مقاومت درگیر در حلب سوریه است.

 

تصویر شهید صدرزاده

 

بی بی سی برای اثبات گفته های خود می آورد:"طی درگیری‌ها در جریان این دو عملیات بزرگ در حومه حلب، تصاویری از تجهیزات مخابراتی ایرانی (محصول شرکت "مبین")، غذای نظامیان (خوراک‌های‌ آماده کارخانه "پارس کادوس")، اوراق شناسایی افتاده در کنار اجساد (برگه عبور موقت ویژه اتباع افغان) و پهپادهای شاهد-۱۲۹ ساخت صنایع نظامی سپاه در آسمان منتشر شد که شواهدی روشن بر حضور نیروهای تحت حمایت ایران تلقی شد."

 

تصویری مجهول الهویه از یک فرودگاه

بنگاه خبر پراکنی بریتانیا با تصویری گنگ از یک رسانه غربی مدعی حضور و فرود جنگنده های پیشرفته "سوخوی روسیه" در فرودگاه نوژه همدان شد. این تصویر که حتی با دقت در آن، جزئیاتش به خوبی مشخص نیست تصویر هوایی از یک فرودگاه شبه نظامی را در حالی که یک جنگنده نظامی در آن مستقر هست را نشان می دهد که زیر نویس "بی بی سی" آن را منتسب به فرودگاه "نوژه همدان" می داند.