عارف قربانی کینه های گذشته می شود؟

گروه سیاسی،محمدرضا عارف این روزها عرصه را بر رقبای هم حزبیش تنگ تر کرده است. ائتلاف او با جوانان "ندا" و صاداق خرازی از یک سو و صف بندی اصلاح طلبان میانه رو در برابر کارگزارانی های از سوی دیگر سبب شده است تا عرصه بر بازماندگان حزب کارگزاران سازندگی هر روز سخت تر شود.

 

به گزارش افکارخبر،کرباسچی که روزهای بعد از زندان را با سکوت دنبال می کرد و در جریان 88 نیز مشاوره هایش منجر به حصر یکی از سران فتنه شد این بار سرمایه گذاری خود را بر روی اصلاح طلبان تغییر داده است. از دید او عارف مرد میدان مبارزات سیاسی در مجلس نیست و لاریجانی به عنوان یک اصولگرا، یک رقیب لایق است چرا که در پرونده هسته ای در مجلس به خوبی در برابر مخالفانشان قرار گرفت و برجام را به تصویب رساند اما آیا این تنها دلیل مخالفت کرباسچی با عارف است؟

 

غلامحسین کرباسچی که روزگاری بر سر پرونده اتوبان کشی در اصفهان با محمدرضا عارف به تقابل برخواست و سرانجام با شکست رو به رو شد این روزها در صدد تلافی آن در تعیین لیدر جریان اصلاحات است. (در جراین اتوبان کشی در دوران شهرداری کرباسچی در اصفهان، عارف به عنوان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان مانع از عبور اتوبان از میان دانشگاه شد و به این دلیل پروژه کرباسچی نیمه تمام ماند).

کرباسچی در کنار فائزه هاشمی و برخی دیگر از بازماندگان کارگزاران، در تلاشند تا نقشی هرچند اندک در جریان انتخابات ایفا کنند و با این کار همچنان خود را در عرصه انتخابات زنده نگه دارند. این جریان اگر چه رای چندانی در میان مردم ندارد اما در میان چهره ای اصلی اصلاح طلب صاحب نفوذ به شمار می رود. مخالفت با عارف اگر چه از سوی کرباسچی کلید زده شد اما این روزها حامیان دیگری نیز پیدا کرده است که مهمترین آنها موسوی لاری و رسول منتجب نیا هستند. از دید آنها عارف تامین کننده منافع آنها نیست.

همین اختلاف در بدنه اصلاح طلبان کافی است تا آنها با چندین لیست وارد انتخابات شوند و این اختلافات میراث دخالت کارگزارانی ها در تصمیمات اصلاح طلبان است. چندان بعید نیست که میانه رو های اصلاح طلب با لیست عارف به میدان بیاییند و تندرو ها پرچم دیگری را برافراشته کنند این در حالی است که در جناح اصولگرا مشکلات موجود مرتفع شده و اعضا در حال ارایه لیست نهایی برای جریان اصولگرایی هستند. این انشقاق اولین نتیجه اش ریاست لاریجانی بر مجلس دهم است.