«اسرائیل نشنال نیوز» در گزارشی نوشت: آنچه این روزها در ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است، برگزاری انتخابات آتی پارلمانی و خبرگان در این کشور می‌باشد که قرار است در ماه فوریه 2016 برگزار ‌شود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که انتخابات مجلس خبرگان در شکل‌دهی به آینده ایران چه نقشی ایفا می‌کند؟ مجلس خبرگان وظیفه انتخاب جانشین رهبر ایران را برعهده دارد.

سیستم سیاسی ایران طوری طراحی شده است که رهبر نقش بسیار زیادی در تعیین سرنوشت کشور دارد. به همین دلیل است که انتخابات آینده خبرگان، احتمالا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. ولی انتخابات پارلمانی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که پارلمان راه  را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 ایران هموار خواهد کرد.

روزنامه‌ صهیونیستی در ادامه نوشت: واقعیت این است که اگر [...] و متحدانش دست بالا را در انتخابات پارلمانی داشته باشند آنها می‌توانند موقعیت بهتری برای به چالش طلبیدن دیگر مراکز قدرت و پیشبرد دستور کار خود داشته باشند. ولی اگر خلاف این وضعیت اتفاق بیفتد، [...] پس از این در مقابل مخالفان در موضع ضعف قرار می‌گیرد.