مجلس اجازه نداد کار کمیسیون رسیدگی به برجام تکمیل شود

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس نهم صبح امروز با حضور در فرمانداری در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد.

کوثری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من براساس روال قانونی که باید طی شود، امروز در فرمانداری تهران حضور یافتم و تاکیدم بر این بود که در ساعات اولیه صبح برای ثبت‌نام مراجعه کنم و هم‌اکنون مدارکم را تحویل داده‌ام و مراحل قانونی در حال طی شدن است و بعد از بررسی اسناد و مدارکم، کار نام‌نویسی من به پایان می‌رسد.

وی درباره ضرورت حضور خود در انتخابات گفت: ما یک وظیفه‌ای دارم و وظیفه ما خدمت به مردم چه در مجلس و چه در مسئولیت‌های دیگر است و در حد توان و وسع خودمان اقداماتی باید انجام دهیم که مورد رضای خدا باشد و منفعت آن به مردم برسد و در جهت پیشرفت کشور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی براساس اخلاق پایه‌گذاری شده و اگر برخی بداخلاقی می‌کنند، مسئله دیگری است، اما ما براساس اخلاق رفتار می‌کنیم  و مردم خودشان تشخیص می‌دهند که چه کسی را انتخاب کنند.

کوثری در پاسخ به این پرسش که اگر تایید صلاحیت نشوید، چه اقدامی می‌کنید؟ تاکید کرد: بستگی دارد، اما اگر تایید هم نشدم، خدا را شکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لیست اصولگرایان قرار دارید؟ اظهار داشت: در این مورد صحبتی نکردم و اصراری ندارم که حتما در لیست باشم، اما تابع خردجمعی هستم و نظر جمع را قبول می‌کنم.

کاندیدای انتخابات مجلس دهم درباره تعامل مجلس و دولت خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که دولت موفق شود، اما اگر تخلفی صورت بگیرد، کوتاه نمی‌آییم چه این دولت و چه هر دولت دیگری؛ هر کسی مسئولیت می‌گیرد باید پاسخ‌گو باشد، چه در دولت و چه در مجلس.

کوثری در پاسخ به این پرسش که به چه میزان انتقادات مجلس قبلی و فعلی را به حقیقت نزدیک می‌بینید؟ گفت: مسائلی که واقعا احساس می‌شود که باید بپذیریم را قبول می‌کنیم؛ همان‌گونه که ما دولت را نقد می‌کنیم، دولت نیز می‌تواند از مجلس انتقاد کند، اما اگر مجلس صحیح می‌گوید، باید دولت بپذیرد.

وی با بیان اینکه نمره خوبی به مجلس نهم می‌دهیم، گفت: البته در موضوعات مختلف این نمره فرق می‌کند، اما در کل قابل قبول است.

کوثری درباره نمره مجلس در بحث برجام یادآور شد: درباره برجام مجلس اجازه نداد که کار کمیسیون رسیدگی به برجام تکمیل شود والا اگر اجازه می‌داد، بسیاری از موضوعات تکمیل می‌شد و به مردم ارائه می‌شد و خیلی از مشکلات نیز حل می‌شد.