طبیب‌زاده: رئیس سازمان محیط زیست عملکرد سیاسی دارد

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست در بحث آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها گفت: با توجه به گستردگی حوزه عملکرد سازمان محیط زیست باید فردی به ریاست این سازمان انتخاب شود که اقتدار لازم برای برخورد با تخلفات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی که به عنوان رئیس سازمان محیط زیست انتخاب می‌شود باید فردی باشد که این مسئولیت را یک مسئولیت مهم کلیدی و تخصصی بداند و بداند که جایگاه ریاست سازمان محیط زیست یک جایگاه سیاسی نیست که افرادی را که از هر جا مانده و رانده شده‌اند به ریاست این سازمان گماشته شود و هدف از انتخاب این قبیل افراد این باشد که یک حضور شکلی و به نوعی سیاسی باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: دولت برای اینکه در کابینه از خانم‌ها هم استفاده کرده باشد افرادی را که ممکن است هیچگونه تخصصی در زمینه محیط زیست نداشته باشد صرفا به دلیل اینکه خانم است را در سمت ریاست سازمان محیط زیست قرار می‌دهد.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: فردی که برای ریاست سازمان محیط زیست انتخاب می‌شود باید دانش کافی و اقتدار لازم را برای انجام امور این سازمان داشته باشد تا دستگاه‌های اجرایی و رئیس جمهور نیز از اقتدار این سازمان حمایت و بر آن تأکید کند.

وی افزود: رئیس سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به انجام وظایف خود نیست و باید از حمایت رئیس‌جمهور در هیأت دولت برخوردار باشد تا بتواند استانداردهای خود را بر دستگاه‌های دیگر حاکم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در دولت یازدهم فردی برای ریاست سازمان محیط زیست انتخاب شده که فقط عملکرد سیاسی دارد و فاقد عملکرد مدیریتی قوی و اشراف مدیریتی لازم در این زمینه است و شاهد ناتوانی وی در امر مدیریت در بحث محیط زیست هستیم.

طبیب‌زاده در پایان گفت: از سوی دیگر رئیس‌جمهور که باید نقش حامی و تقویت‌کننده اصلی سازمان محیط زیست را داشته باشد تا سایر وزرا که احساس همترازی دارند و یا این احساس را دارند که موقعیت آنها از رئیس سازمان محیط زیست بالاتر است و ممکن است که به توصیه‌های وی توجهی نکنند این قدرت را باید رئیس‌جمهور اعمال کند و نظرات سازمان حفاظت محیط زیست توسط وزرا با پشتوانه محیط زیست تقویت شود.