مشاور رفسنجانی: مملکت بایستی با همه تفکرات اداره شود

غلامعلی رجایی مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی( صبح امروز جمعه ) با حضور در فرمانداری تهران داوطلب نمایندگی مجلس دهم شد.

 

وی پس از آخرین اخبارثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در لیست حزب کارگزاران سازندگی حضور خواهید داشت، گفت: فعلا در لیست نیستم، اما صحبت‌هایی مبنی بر حضور در لیست انجام شده است.

 

رجایی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای داطلب نمایندگی مجلس با آیت‌الله هاشمی مشورت کرده‌اید، ابراز کرد: قاعتدتا من با بزرگان مشورت می کنم.

 

استاندار اسبق گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ترکیب مجلس آینده را به نفع مستقلین و اصلاح‌طلبین ارزیابی و اظهار داشت: احمدی‌نژاد مجلس جدید را از دست اصولگرایان خارج کرد. اصولگرایان به واسطه هم‌پیمانی با احمدی نژاد ضرباتی را به کشور وارد کرده‌اند و تصور می کنم که مردم دوران 8 ساله دولت های نهم و دهم را مدنظر قرار دهند و به سوی تشکیل یک مجلس معتدل که بتواند مصالح کشور را به دور از دروغ به پیش ببرد ، حرکت کنند.

 

رجایی با تاکید بر اینکه اصولگرایان هم باید در مجلس آینده حضور داشته باشند، گفت: مملکت نمی‌تواند با یک جناح به کار خود ادامه دهد. چه اصولگرایان و جه اصلاح‌طلبان در کشور حاکم باشند، مملکت بایستی با همه تفکرات اداره شود.

 

مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای انتخابات یک لیست ارائه می کنند، تصریح کرد: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست اما قاعدتا اصلاح‌طلبان باید به سمت وحدت پیش بروند.

 

رجایی در پایان و پیرامون مسئله احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، خاطر نشان کرد: رد صلاحیت‌ها می تواند اصلاح‌طلبان را اذیت کند اما جریان اصلاح‌طلبی همواره نشان داده که در هر شرایطی می تواند مفید باشد.