کشته شدن ۲ ایرانی همراه سمیر قنطار/هدف اسرائیل ایران بوده نه حزب الله!

پایگاه خبری «دبکا» وابسته به نظامیان صهیونیستی در گزارشی مدعی شد، فعالیت‌های «سمیر قنطار» یکی از فرماندهان قدیمی مقاومت، این اواخر بیشتر در خدمت سپاه پاسداران ایران بود تا حزب‌الله.

در این گزارش ادعا شده، هر چند سمیر قنطار ارتباط خود را با حزب‌الله حفظ کرده بود، اما به جای دستور گرفتن از سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و «مصطفی بدرالدین» فرمانده حزب‌الله، از ایران دستور می‌گرفت.

طبق ادعای این پایگاه خبری صهیونیستی، فرماندهی ایران در دمشق در منطقه جماران دمشق دو آپارتمان در اختیار سمیر قنطار قرار داده بودند که او در آنجا زندگی و فعالیت می‌کرد. علاوه بر این، ایران دو مربی ایرانی در اختیار او قرار داده بود که در حمله موشکی اسرائیل به جنوب دمشق همراه با سمیر قنطار شهید شدند.

منابع جاسوسی دبکا مدعی شده‌اند، این دو افسر ایرانی «محمدرضا فهمی» و «میراحمد احمدی» نام داشتند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع جاسوسی و ایرانی خود مدعی شد، مقامات ارشد ایران به این نتیجه رسیده‌اند که هدف اسرائیل از هدف قرار دادن «سمیر قنطار» ایران بوده است،‌ نه حزب‌الله.

در این گزارش آمده، شهادت این عضو قدیمی مقاومت، هشداری از سوی اسرائیل تلقی شده مبنی بر اینکه اگر شبکه جدیدی که قنطار با همکاری سوریه و حزب‌الله به وجود آورده، علیه اسرائیل وارد عمل شود، ایران هزینه سنگینی خواهد داد و عناصر بیشتری از ساختارهای نظامی و اطلاعاتی ایران در سوریه هدف قرار خواهد گرفت. 

دبکا به نقل از منابع خود نوشت، مقامات ایرانی بر این باورند، شهادت سمیر قنطار و دو افسر ایرانی نباید بدون مجازات بماند.