وحدت و همگرایی خنثی کننده توطئه دشمنان است

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با صلاح‌الدین ازگوندوندوز رئیس جمعیت شیعیان ترکیه گفت: روز وحدت میان مسلمانان بویژه برای مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری ضرورتی امکان‌ناپذیراست و کشورهای همسایه در منطقه باید با جدیت در این زمینه همکاری کنند.

ولایتی در این راستا با اشاره به توطئه دشمنان تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند چهره خشن و حامی تروریسم را به جهانیان معرفی کنند اما اسلام دین رحمت و اندیشه‌های والای انسانی است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز به نام اسلام از سوی جریان‌های تروریستی در حال معرفی است همانا توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از هر مذهبی است و برای آنها فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

رئیس مرکز استراتژیک اظهار داشت: ایران همواره تمام تلاش خود را برای ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و مبارزه با تروریست بر جریان های افراطی به کار می‌گیرد.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه منطقه با همگرایی کشورهای این حوزه و بدون دخالت دیگران می‌تواند به موفقیت دست یابد خاطرنشان کرد: تنها با وحدت و همگرایی همه مسلمانان می‌توان در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرد.