گلوگاه‌های حیات دشمن را در کنترل گرفته‌ایم

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی که صبح امروز در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، با بیان این مطلب که ما واقعیت‌های موجود را درک کرده‌ایم و دیده‌ایم جهان قدرتمند صلح را به قیمت ظرفیت‌سازی برای جنگ تصور می‌کنند، اظهار داشت:‌ برای آنها ناامنی چیزی است که در آنجا معنا دارد و خواستار جهانی هستند که همه در ذلت زندگی کنند اما خودشان در نعمت و امنیت و آسایش باشند و برای رسیدن به این ارمان خطرناک و شوم راهبردهای جدی طراحی و اجرا می‌کنند.

وی افزود:‌قریب ٤� سال است که میدان این راهبردها و توطئه‌ها جهان اسلام است و کانون آن نیز ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان این مطلب که امریکا و اسراییل به تنهایی ظرف ٤� سال گذشته به ١٤ کشور اسلامی حمله کرده‌اند، تصریح کرد: سرنوشت مسلمانان امروز تحت تاثیر این سیاست‌هاست و هنوز جنگ ادامه دارد، اشغال فلسطین، آواره کردن ملت‌ها از واقعیت های تلخ جهان اسلام است.

سردار سلامی اضافه کرد: منشورهای سازمان ملل و قطعنامه ها هیچکدام قادر نیست از حمله قدرت‌ها به ملت‌ها جلوگیری کنند. عربستان می‌تواند و احساسس توانایی اقتدار می‌کند و به یمن حمله می‌کند، آن هم بدون هیچ دلیل روشنی و تنها بر اساس احساس قدرت.

وی خاطرنشان کرد:‌ همسایه شمالی عراق احساس قدرت می‌کند و نیروی نظامی خود را بر قلب این سرزمین وارد میکند. آمریکا احساس قدرت می‌کند و هرروز کاروان‌ها و مجالس را بمباران می‌کند. عربستان بحرین را اشغال می‌کند. هیچ منطقی جز منطق قدرت امروز مبنای عمل صاحبان ظاهری قدرت نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در مقابل توطئه‌ها و تهدیدات جدید جهانی دشمنان علیه اسلام، انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان، با منطق، حکمت، تدبیر و هوشمندی پرچم مقدسی را بر دوش گرفته‌اند که امروز تکیه گاه مستحکم معنوی و سیاسی مسلمانان جهان است که از قامت بلند و از کلام‌های مستحکم به منطق و حکمت ایشان جلوه‌های اقتدار نظام به رای‌العین دیده می‌شود، افزود:‌  اکثر قدرت‌های ضعیف به قدرت‌های بزرگ تکیه می‌کنند تا صاحب امنیت باشند و طبیعی است در چنین فضایی برقراری امنیت یک نیاز اساسی برای کشوری است که می‌خواهد مستقل ادامه حیات دهد و به عنوان الگو سرمشق دیگران باشد، اما قدرت‌ها نمی‌خواهند چنین چیزی انفاق بیافتد و اجازه نمی‌دهند نظریه بقا دولت مستقل شکل گیرد.

سردار سلامی ادامه داد: مخالفت با دشمنان نظام اسلامی و جهان اسلام فقط در حرف و جهاد نیست و امروز با یاری خداوند سبحان در میدان عمل، گلوگاه‌های حیات دشمنان را در کنترل گرفته‌ایم و فضای تنفسی آنها را تنگ کرده‌ایم و هزینه‌های آنها را بر دستاوردها و منافعشان فزونی داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ شکی نداریمی که در میدان تمرکز و تراکم تهدیدات دشمن بسر می‌بریم، افزود:‌ بیش از 17 هزار شهید طی ترورهای داده‌ایم که صحنه‌گردان تمام آنها قدرت‌های بزرگ بودند، تمام جنگ‌ها علیه ما در عالم واقعیت کاملا جهانی بوده‌اند، از توطئه‌های تجزیه طلبانه در مناطق مرزی که تجلی راهبردهای جهانی علیه انقلاب بودند تا مداخله های مستقیم آنها در خلیج فارس در سال های پایانی جنگ و چه در بیابان طبس و چه جنگ‌های نیابتی که امروز فضای راهبردی تقابل ما با نظام سلطه را شکل می‌دهند که در تمامی اینها قدرت‌های جهانی با هم ائتلاف کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس تاکید کرد:‌ امروز نیازمند این هستیم که مساحت قاعده امنیت ملی خود را چه در بیرون و چه در درون مرزها گسترش دهیم.این یک واقعیت است که پس از 36 سال توانسته‌ایم تمرکز استراتژیک دشمن بر کشور را به تفرقه راهبردی تبدیل کنیم و جبهه‌های متعددی را علیه او باز کنیم و در میدان‌های متفاوتی با او به نبرد بپردازیم و انرژی او را در سطح منطقه توزیع کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه دیگر دشمنان نمی‌توانند امتدادهای حرکات استراتژیک خود را بر قلب جهان اسلام متمرکز کنند، گفت: هر کجا که آنها راهبردی را عملیاتی می‌کنند، می‌توانیم در مقابلشان بایستیم و می‌ایستیم و این ایستادن هم بصورت آشکار و مقتدرانه است.

به گفته وی ابهام و سرگردانی راهبردی امروز جز مشخصه ذاتی سیاست آمریکایی‌ها و شرکای این کشور در منطقه است. اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد، چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه‌های حکومت خود عائدی نخواهد شد، آنها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا 35 دلار کاهش می دهند اما بیشترین ضرر را خودشان کردند و اگر بخواهند ما را تضعیف کنند نرخ ضرر خودشان خیلی بالاتر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم اندازهای بعد از مداخله را نمی دانند و چاره ای ندارند جز اینکه به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می آیند، ناتوانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نبرد سپاه حفاظت با همه سرویس‌های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت هم این است که باید نقطه‌ها را در برابر فضاها حفاظت کند آن هم در حالیکه دشمن هر روز از ابزارها و برنامه‌های جدید و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده و در یک مسیر تصاعدی برای برهم زدن امنیت ما گام بر می‌دارند.لباس سبز سپاه زینت هر انسانی است و ما هم باید زینت سپاه باشیم.