قصه‌گویی باهنر درباره جدایی‌اش از مجلس

سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی امروز (یکشنبه 6 دیماه مجلس شورای اسلامی) در حالی آغاز شد که این جلسه تحت تاثیر موضوعات مربوط به ثبت‌نام داوطلبین انتخابات مجلس دهم بود.

 

برخی نمایندگان در این جلسه در جمع‌های 3 و 4 نفره درباره ثبت‌نام‌ها و اینکه چرا برخی در انتخابات مجلس دهم حضور نیافتند، برای هم توضیحاتی می‌دادند.

 

فرآیند ثبت‌نام داوطلبان مجلس دهم شامگاه جمعه (4دی) به پایان رسیده و حضور نیافتن برخی چهره‌های سرشناس مجلس در این انتخابات حاشیه‌ساز شد.

از جمله افرادی که حضور نیافتن آنان در دهمین دوره انتخابات مجلس به پدیده این دوره از انتخابات تبدیل شد؛ محمدرضا باهنر بود. وی پس از 28 سال نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم مجلس از حضور در انتخابات مجلس دهم امتناع کرد که این موضوع خود باعث تعجب بسیاری از گروه‌های سیاسی کشور شد. لذا رمزگشایی از جریان کنار کشیدن باهنر از ثبت‎نام نمایندگی ذهن بسیاری از نمایندگان را مشغول کرده بود. به همین دلیل زمانی که محمدرضا باهنر برای یک گپ و گفت کوتاه در کنار صندلی نماینده‌ای قرار می‌گرفت، سایر نمایندگان دور وی جمع شده و خواستار توضیح باهنر درباره حضور نیافتنش در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌شدند، که باهنر هم در ادامه این واکنش‌ها از حضور نیافتنش در انتخابات برای نمایندگان مجلس پرده بر می‌داشت.

 

در همین رابطه مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران که خود یکی از شنونده‌های اظهارات باهنر در جمع‌های داخل صحن بود، در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سوالی برای همه نمایندگان پیش آمده بود که چرا محمدرضا باهنر در انتخابات مجلس دهم داوطلب نشده است که وی توضیحاتی را در این رابطه به نمایندگان داد.

 

وی افزود: باهنر به نمایندگان می‌گفت که احتمال دارد اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم موفق شوند و این خود دلیلی بوده که وی در انتخابات آتی شرکت نکرده است.

اما روایت‌های حاشیه ای جلسه علنی امروز به همین جا ختم نشد و بعضی اصولگرایان هم در رابطه با برخی موضوعات جمع‌های سه الی 4 نفره داشتند.

 

گفتنی است، در جلسه علنی امروز مجلس برخی نمایندگان اصولگرا برای لحظاتی دور میز حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان حلقه زدند.

 

ناگفته نماند برخی نمایندگان هم امروز در صحن علنی حتی کنایه‌هایشان هم انتخاباتی شده بود، به عنوان مثال زمانی که فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با پایان زمان نطق ایرج ندیمی به وی تذکر داد، ندیمی در پاسخ به او گفت: زمان من هنوز باقی مانده و ما می‌دانیم که شما در مجلس آینده حضور خواهید داشت.