حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به یوم الله 9 دی و پایان فتنه هشت ماهه سال 88 و اظهار نظرهای مطرح شده در شبکه های ماهواره فارسی زبان در خصوص نقش پررنگ و تمام قد سپاه در مختومه کردن فتنه 88 گفت: آنچه 9 دی و حماسه بصیرت را در کشور خلق کرد حضور قاطع و حداکثری مردم عاشورایی و ولایتمدار کشورمان در صحنه بود و رسانه های استکباری اینگونه مواضع خود را صرفا در جهت جنگ روانی و اهداف خرابکارانه مطرح می کنند.

 

وی با بیان اینکه نقش سپاه و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی باید کاملا جدای از نقش مردم تعریف شود اظهار داشت: در فتنه سال 88 نقش عمده سپاه در راستای اهداف اطلاعاتی و شناسایی افراد موثر و همچنین عوامل پشت صحنه این فتنه بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دلیل اصلی خنثی سازی فتنه 88، توجه مردم به بیانات رهبری معظم انقلاب بود تصریح کرد: هنگامیکه مردم با روشنگری ها و تبیین های مقام معظم رهبری دریافتند که یک سر فتنه به خارج از کشور و به دشمنان قسم خورده ملت ایران وصل است، با یک حضور حماسی در نهم دی ماه، قائله ایجاد شده را مختومه کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه افزود: البته این را باید بدانیم که بسیاری از کسانی که امروز در برخی از رسانه ها قلم زده و عرض اندام می کنند، از یک سال قبل از شروع فتنه 88 در پشت صحنه تحرکات بسیاری داشته و نقش مهمی را در ایجاد فتنه ایفا می کردند.

 

وی اضافه کرد: همانگونه که در برخی حوادث صدر اسلام همچون سقیفه و عاشورا عوامل پشت صحنه طراحی ها را انجام می دادند و در نهایت هم مصون می ماندند، در فتنه 88 نیز عوامل پشت صحنه ای که از یک سال قبل از شروع انتخابات بحث تقلب و تردید را مطرح کردند و به فکر ایجاد کمیته صیانت از آرا بودند، این روزها مشغول قلم زدن در برخی مطبوعات هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همان کسانی که در سال 68 حلقه کیان را ایجاد کردند و قائله های سال های 78 و 88 را طرح ریزی کردند، امروز قصد دارند تا با ایجاد مجلسی همچون مجلس ششم یک فتنه جدید را در کشور به راه بیندازند.