سیدحسین هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره آلودگی هوای تهران گفت: وقتی هوا به هشدار می‌رسد، کمیته اضطرار تشکیل می‌شود و تصمیمات لازم را می‌گیرد.

وی ادامه داد: روز گذشته کمیته اضطرار تشکیل شد، اما با توجه به گزارشات دریافتی توسط کمیته اضطرار وضعیت هوا نسبت به دیروز بهتر شده است اما هوا همچنان ناسالم است و گروه‌های حساس نباید در هوای آزاد تردد کنند اما به این حدی نرسیده است که منجر به تعطیلی شود.

استاندار تهران با بیان اینکه کمیته اضطرار تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند، اظهار داشت: برای مثال امروز خرید طرح ترافیک روزانه ممنوع شد، در طرح زوج و فرد سختگیری انجام می‌شود و خودروهای آلوده فک پلاک می‌شود و این جزو تصمیماتی است که تا وضعیت بهبود پیدا نکند ادامه دارد.

هاشمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی اینکه در احراز صلاحیت‌ها توسط مراجع چهارگانه آیا اگر داوطلبان اعتراضی داشته باشند، هیات های اجرایی می‌توانند آن را بررسی کنند، اظهار داشت: بله، ممکن است در هیات‌های اجرایی صلاحیت افرادی تأیید نشود و آنان می‌تواند به هیات نظارت شکایت و اعتراض کنند که آنان وقت دارند که اعتراض کنند تا صلاحیت آنان بررسی شود.

وی ادامه داد: ما برای بررسی احراز صلاحیت داوطلبین دو سه فیلتر داریم تا اینکه به شورای نگهبان برسد و این مراحل برای این است که حق کسی ضایع نشود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: تا شب گذشته از مراجع چهارگانه گزارشی دریافت نکردیم و در جلسه دیروز هیات‌های اجرایی، پرونده‌ها آماده نبود اما امروز اولین اسامی منعکس شده تا هیات اجرایی استان‌ها و شهرستان آنها را بررسی کنند و به موقع تحویل دهند.