رحمانی فضلی: انقلاب اسلامی در هدایت معادلات بین‎المللی مؤثر است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی امشب در جمع مردم شهرستان بندرترکمن ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: ما پیرو دینی هستیم که نه تنها مدعی عدالت و آزادی است بلکه سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی بر پایه صلح و دوستی بنیان‎گذاری شده است، تصریح کرد: ما پیرو پیامبری هستیم که منادی صلح، دوستی، رحمت، مودت و مهربانی است.

دشمنان برای رسیدن به منافع خودشان رحم و مروت را زیرپا می‎گذارند

وزیر کشور با اشاره به اینکه پیامبر در هدایت مردم حریص بوده است، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم به دینی که پیامبر اکرم (ص) ارائه کرد و مردم را دعوت به برابری، عدالت، صلح و دوستی می‌کند که همه اینها منطبق با ساختار وجودی انسان است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه فطرت انسان مخالف زشتی‎ها، خشونت، افراطی‎‎گری، دودستگی، اختلاف و تفرقه است، تأکید کرد و گفت: فطرت انسان موافق محبت و مودت است به همین دلیل ما ملت برگزیده هستیم، چرا که راه برگزیده رسول گرامی اسلام را طی می‌کنیم مسلماً در این مسیر با مخالفانی نیز مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مخالفان دین اسلام همواره به منافع خود فکر می‎کنند، افزود: دشمنان برای رسیدن به منافع خودشان رحم و مروت را زیرپا می‎گذارند و دست به خشونت و افراطی‎گری می‌زنند؛ ما در جبهه حق هستیم و آنها در جبهه باطل؛ ما در صراط مستقیم گام گذاشتیم و آنها در جبهه مغضوبین؛ لذا مبارزه حق و باطل تا پیروزی نهایی حق ادامه دارد.

انقلاب اسلامی نه‌ تنها در معادلات منطقه‎ای بلکه در هدایت معادلات بین‎المللی مؤثر است

وزیر کشور گفت: دشمنان ظالمانه‎ترین تحریم‎ها را علیه انقلاب اسلامی روا داشتند اما این ملت استقامت کرد و مسیر 37 ساله نظام اسلامی با تکیه بر آموزه‎های دینی، ایمان قلبی، اعتقادات عمیق اسلامی و هدایت‎های مدبرانه رهبری بنیان نهاده شد و این انقلاب نه‌ تنها در معادلات منطقه‎ای بلکه در هدایت معادلات بین‎المللی مؤثر است.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: امروز ما توفیق پیدا کردیم در سخت‎ترین شرایطی که با قدرتمند‎ترین کشور در حوزه علم و تکنولوژی بویژه انرژی هسته‎ای پیچیده‎ترین مذاکرات را انجام دهیم و پیروز این میدان باشیم که این مهم به پشتوانه ملت ایران، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رقم خورد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی حامی مظلومان است، گفت: با افتخار اعلام می‎کنیم که ما پشتیبان و حامی تمام مظلومانی هستیم که از ما کمک می‎خواهند.