جزئیات نخستین نشست فراکسیون ضدرکود مجلس

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نخستین نشست فراکسیون ضدرکود مجلس اظهار داشت: در این جلسه که با حضور اعضا برگزار شد ابتدا هیأت رئیسه فراکسیون مشخص و سپس در ارتباط با مباحث و مشکلات اقتصادی از سوی اعضا بحث و تبادل‌نظر شد.

وی افزود: در ادامه جلسه بحث حمایت از تولید و تأکید بر اقتصاد مقاومتی همچنین مباحث مربوط به مقابله با واردات کالاهای غیرضروری، اعطای تسهیلات بنگاه‌های تولید و تسریع در عملیاتی کردن قانون رفع موانع تولید و نیز بر اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار تأکید شد.

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر محورهای جلسه مذکور، تأکید بر توجه به قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود. همچنین در خصوص بررسی قانون مقررات مالی دولت نیز بحث و تبادل نظر شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: توجه به موضوع تولیدات کشاورزی و اصلاح الگوی کشت نیز مواردی بود که اعضای فراکسیون بر آن تأکید داشتند.

این نماینده مجلس تأکید بر تجارت با کشورهای همسایه همچنین رفع مشکلات ساختاری در بحث اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، حمایت از تقویت ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی و نیز کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه خواند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از جمله موارد مورد بحث و بررسی تأکید بر سیاست‌های حل مشکلاتی بود که با سیاست‌های اقتصادی پولی و مالی در دولت به وجود آمده و توقعات و انتظاراتی که به صورت غیرواقعی به وجود آورده، مورد بحث قرار گرفت.

وی موضوع برجام را از دیگر موارد بحث شده در نشست فراکسیون ضدرکود خواند و گفت: در خصوص برجام نیز توقعات و انتظاراتی برای ما ایجاد شده است که مردم فکر می‌کنند پس از برجام تمامی مشکلات اقتصادی آنها حل می‌شود در صورتی که اصل موضوع این گونه نیست.

هاشمی جمع‌بندی مباحث این جلسه را مطلوب خواند و مطرح کرد: در این جلسه مقرر شد که طی نشست‌های بعدی از مسئولان کشوری و مرتبط با مباحث فراکسیون دعوت به عمل آمده همچنین از بخش‌های مرتبط با موضوعات اقتصادی و مورد بحث این فراکسیون بازدید به عمل آید.

این عضو فراکسیون ضدرکود مجلس در خاتمه گفت که جلسه بعدی این فراکسیون هفته پس از تعطیلات برگزار می‌شود.