متن یاددشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان «طعم تلخ خیانت دوستان!» به شرح ذیل است:

طعم تلخ خیانت دوستان عبارت باورنکردنی است که امام خمینی (ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی در نامه 6/1/1368 خطاب به آقای منتظری فردی که او را حاصل عمر خود می دانست به کار برد .(1)

روح خدا از این خیانت به خدا پناه برد و  از او خواست که صبر و تحمل به او عطا کند تا بیش از این طعم تلخ خیانت دوستان را نچشد .

امام (ره)در این نامه می فرماید تاریخ اسلام پر از خیانت بزرگانش به اسلام است. امام (ره)در این نامه از درد و رنج و دل شکسته و پر از غم و اندوه خود از این خیانت یاد می کند . امام(ره) در این نامه از ساده لوحی منتظری و نفوذ منافقین در بیت او اظهار تاسف می کند و از پیمان خود با خدا در دفاع از حق و حقیقت و دفاع از انقلاب و اسلام و مردم یاد می کند و برایستادگی بر این حق با مردم سخن می گوید. (2)

این نامه در تاریخ انقلاب یک نامه عبرت آموز و در عین حال جانسوز است که چگونه انقلاب یکی از یاران باوفای خود را با کوله باری از خیانت و سقوط از جاده عدالت از دست می دهد. متاسفانه 20سال بعد از این عده ای دیگر از یاران امام (ره) که روزگاری برای پیروزی و تداوم این انقلاب کارنامه قابل قبولی داشتند بر روی مردم و انقلاب و اسلام خنجر کشیدند و به بهانه ای واهی به امام (ره) و آرمان های او خیانت کردند.

گونه شناسی شعارهای فتنه 88 نشان می دهد عمق این خیانت و زخم این خنجرکشی چقدر است!

فردا درست 6 سال است از فتنه 88 و قیام تاریخی ملت در ظهور حماسه 9 دی می گذرد، فتنه سال 88 چه بود و خیانت دوستان انقلاب در این فتنه چگونه رقم خورد ؟

فتنه 88 قیام علیه رای ملت از طریق ضربه به جمهوریت و اسلامیت نظام بود. فتنه گران رای ملت را به عنوان حق الناس به رسمیت نمی شناختند و به همین دلیل دستور شورش اشرافیت بر رای محرومین و مستضعفین را از همان ساعت اولیه رای گیری صادر و رسما از رادیو بی بی سی صادر کردند .

فتنه 88 از همان لحظه شروع شد که قبل از پایان رای گیری و شمارش آرا یک طرف خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و کاری به شمارش آرای درون صندوق ها نداشتند. حتی کسی که آرای او کمتر از آرای باطله صندوق ها بود به عنوان یکی از رهبران دوقلوی آشوب پرگاز به میدان آمد. فتنه 88 دعوت از بیگانگان برای براندازی و همکاری آشکار با منافقین، مارکسیستها، سلطنت طلبها و بهائی ها با کارگردانی سرویس های امنیتی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. (3)

تصویر و صدای این دعوت و این همکاری هر شب در بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو رژیم صهیونیستی قابل رویت و شنیدن بود. نه دشمن و نه این جماعت خیانتکار اصراری بر پنهان کردن این همه شرارت و بی شرمی و جنایت را نداشتند.

آنها بی پرده پوشی و با صدای بلند می گفتند:"انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است" و کوس رسوایی خود را با شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" در هر کوی و برزن در این مملکت امام زمان(عج) به صدا درآوردند. آنها چهار نعل در جاده "بغی" و "محاربه" با نظام و امام (ره) پیش رفتند تا سرشان در قیام تاریخی ملت در روز 9 دی به سنگ خورد.

مردم در قیام 9 دی با تاسی به سیره امام(ره) طعم تلخ خیانت دوستان را چشید و با لعن و نفرین امام وار دست رد بر سینه آنها زد و رسوایی تاریخی این جماعت روسیاه را فریاد زد.

کیفرخواستی که در وجدان مردم و در حافظه تاریخ از خیانت دوستان انقلاب و فتنه کثیف آنان ثبت است به شرح زیر است؛

1- حراج امنیت و اقتدار ملی نظام در شکوهمندترین مشارکت سیاسی مردم در انتخابات! آن هم در شرایطی که گرگهای جهانی دندان تیز کرده بودند که انقلاب و نظام را ببلعند.

2- دعوت از آمریکا و باندهای تبهکار بین المللی برای تشدید تحریم ها و مشارکت در نبرد نرم جنایتکاران جهانی علیه موجودیت و  هویت انقلاب اسلامی

3- وارد کردن میلیاردها تومان خسارت به مردم در جریان شورش های خیابانی و آسیب به اماکن دولتی و خصوصی

4- کشته و زخمی کردن صدها نفر در جریان آشوبها و بر هم زدن اتحاد و انسجام ملی

5- دروغ بستن به نظام و نهادهای قانونی و فیصله بخش و متهم کردن صدها هزار نفر مردمی که به عنوان امین ملت در پای صندوق های رای به عنوان مجری و ناظر خدمت میکردند. دروغ تقلب رمز آشوب آنها بود که هنوز هم فتنه گران پای این پرچم سیاه سینه می زنند.

اهانت به پاک ترین فرزندان ملت در نهادهای مسئول که جان خود را برای عزت و عظمت ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته بودند. با آنکه آقای منتظری در پاسخ به نامه 6/1/86 امام(ره) بر اطاعت خود از امام و تبری از منافقین و اعلام انزجار از رادیوهای بیگانه و دسیسه های آنان تصریح کرد. با آنکه وی به اشتباهات خود اذعان نمود اما تا آخر عمر نتوانست از تاثیر و تاثر نفوذ منافقین در بیت خود مصون بماند.(4)

اما جماعت فتنه گر و خیانت پیشه با آن همه انذارهای دلسوزان نظام و هدایت های مشفقانه مقام معظم رهبری و حتی رای قاطع ملت به محکومیت آنها در حماسه 9 دی 88 هنوز در خیمه فتنه با مدیریت منافقین و کارگردانی آمریکا به سر می برند و هر روز در پادگان جنگ نرم دشمن از جلوی تمثال دروغ "تقلب" رژه می روند و سلام نظامی می دهند. سران فتنه هنوز بر عزم خود بر فتنه گری استوارند و پیاده نظام آنها در بیرون فعالند و آتش فتنه را زیر خاکستر نرم اعتدال روشن نگه داشته اند.

قیام 9 دی آنها را منزوی و منفور کرد. اما اکنون برای بازگشت به صحنه امیدوار شده و برخی از آنها برای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نامزد شده اند. واقعا شورای نگهبان چه حجت شرعی و عقلی و منطقی برای تایید صلاحیت آنان دارد. آنها به جای التزام عملی به نظام، به نظام سلطه و آمریکا اعتقاد و التزام دارند. آنها به جای التزام به امام "نور" ملتزم به امام "نار" هستند و طعم تلخ خیانت آنان هنوز در ذائقه ملت وجود دارد.اقدام قانونی شورای نگهبان می تواند کام مردم ایران را در تداوم جنگ نرم علیه آمریکا شیرین کند.

قیام تاریخی 9 دی یک نقطه عطف در تاریخ اقتدار و امنیت ملی در جمهوری اسلامی است. مردم در پیکار نبرد نرم دشمن پیروز میدان شدند و انقلاب را از دسیسه های باند نفاق قدیم و جدید با بصیرت خود پاسداری کردند.

بر شهدای فتنه 88 که مظلوم ترین شهیدان انقلاب و اسلام هستند درود می فرستیم و یاد آنها را گرامی می داریم.

پینوشت ها:

1- صحیفه نور، جلد 21، صفحه 334

2- صحیفه نور، جلد 21، صفحه 330

3- نگاه کنید به اظهارات دکتر یحیی کیان تاج بخش در دادگاه ـ کتاب دادگاه 88، جلد دوم، چاپ دوم، صفحات 177 الی 203

4- نامه آقای منتظری به امام(ره) 7/1/68، صحیفه نور، صفحه 33