ایران به حمایت از ملت و دولت سوریه ادامه می‌دهد

شیخ دکتر احمد حسون مفتی سوریه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مفتی سوریه در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در جهت زنده کردن ارزش‌های اسلامی و وحدت مسلمانان گام‌های بلندی برداشته است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی در جهت حمایت از حقوق مسلمانان و مستضعفان جهان نامید.

حسون با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک کشورمان در مجامع بین‌المللی تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران و شخص ظریف وزیر امور خارجه بسیار مایه مباهات است.

وی با تبریک دستاوردهای دیپلماتیک کشورمان در عرصه انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای آن را دستاوردی برای تمامی مسلمانان و امت‌های مظلوم جهان برشمرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به خطرات تروریسم و افراط گرایی برای منطقه و جهان بر حمایت ایران از ملت‌های منطقه در برابر اشغالگران، تروریست‌های تکفیری تاکید کرد و افزود: امروز سوریه خط مقدم نبرد با تروریسم می‌باشد و به رغم گذشت چهار سال از فعالیت گروه‌های افراطی تروریستی در سوریه، مردم این کشور در کنار دولت قانونی سوریه به مقاومت خود در برابر تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه افزود: در سیاست ایران نسبت به حمایت از دولت، حاکمیت و تمامیت ارضی واحترام به اراده مردم هیچ تغییری حاصل نشده و مردم و دولت ایران به حمایت از ملت و دولت سوریه در مواجهه با گروه‌های تروریستی که دستشان به خون مردم مظلوم سوریه آغشته شده است، ادامه خواهد داد.