حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در همایش سیاسی با حضور فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی نوح(ع) در سالن همایش‌های 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ با اشاره به فتنه‌های متعدد برای پیامبران در مسیر هدایت مردم گفت: وجود فتنه‌های متعدد برای استحکام و بالندگی نظام‌های اسلامی در طول تاریخ از سنن الهی است؛ تا این نظام‌ها در مسیر هدایت امت به ساخت و استحکام لازم دست پیدا کنند.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال،‌ آن را نقطه عطفی در معرفی پروژه نفوذ دشمن قلمداد و تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌گذاری عظیمی برای به انحراف کشیدن گفتمان امام(ره) ایجاد کرده است؛‌ به طوری که در تمام این سال‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تلاش نافرجام دشمن برای به هم ریختن ساختار معماری انقلاب اسلامی بوده‌ایم که بحمدالله با هوشیاری نیروهای مومن و انقلابی شکست خورده است.

وزیر سابق اطلاعات افزود: تغییر افکار، تغییر ساختار و تغییر رفتار سه مؤلفه نظام سلطه در پروژه نفوذ به شمار می‌آیند که در تمام این دوره‌ها بعد از انقلاب اسلامی، متناسب با هر دوره‌ای از ویژگی‌های خاص خود بهره‌مند بوده است.

وی با یادآوری نفوذ دشمن در بیت یکی از آیات عظام در اوایل انقلاب افزود: با کمال تأسف در روزهای بعد از پیروزی انقلاب شاهد نفوذ یکی از جاسوسان انگلیسی در بیت ایشان بودیم و شاهد بودیم که چه تبعات جبران ناپذیری را به کشور وارد ساخت.

وی با ذکر اینکه انجمن حجتیه را می‌توان مصداقی از یک مجموعه کاملا منحرف و در خدمت اهداف غرب دانست؛ تصریح کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب شاهد نفوذ موردی و جریانی زیادی بوده‌ایم که تمام این نفوذ‌ها در قالب نفوذ موردی یا همان ترور فیزیکی و ترور شخصیت‌ها و یا نفوذ جریانی درقالب تاثیر در تصمیم‌سازی‌ها بودیم.

مصلحی افزود: در زمانی که بنده وزیر اطلاعات بودم تمام معوقات و میزان بدهی‌های بالغ بر 300 نفر که به بانک‌ها بدهکار بودند؛ استخراج شد و زمانی که شکایت را به قوه قضائیه بردیم این قوه اعلام کرد که باید حداقل یک شکایت از مدیران بانک‌ها وصول شود تا پروند‌هایی در این زمینه در جریان رسیدگی قرار بگیرند؛ ولی متاسفانه هیچ‌یک از رؤسای بانک‌ها به این امر اهتمام نکردند.

وی با یادآوری مجدد پروژه نفوذ تصریح کرد: درست در زمانی که به دنبال محکوم کردن افراد چپاول‌گر سرمایه ملت در بانک‌ها بودیم، ماده واحده‌ای در یکی از لوایح بودجه‌ همان سال مبنی بر استمهال در بازپرداخت معوقات گنجانده شد! و وقتی که به این امر توجه‌ کافی می‌شود می‌بینیم که در راستای همان پروژه نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها تعبیر می‌شود.

وی با برشمردن مصداق‌هایی از موارد نفوذ، ادامه داد: در دوسال پایانی دولت دهم برابر اسنادی که موجود است؛ استکبار با سرمایه‌گذاری حجیم متاسفانه تا حدودی موفق به ترور شخصیت رئیس دولت دهم گردید و ما وقتی به این جریان با دیده‌ باز نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بر اثر نفوذ افرادی در دفتر رئیس‌‌جمهور تصمیماتی که در آن زمان گرفته می‌شد؛‌ کاملا در جهت ترور شخصیت رئیس‌جمهور بود.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه بعد از اجرای برجام نیز شاهد کوتاهی امریکا در دشمنی با نظام اسلامی نبوده‌ایم، عنوان کرد: در همین چند روز گذشته طرحی در مجلس آمریکا به تصویب رسیده است که بیش از 2/5 میلیارد دلار برای پروژه نفوذ کنار گذاشته‌اند که با کمال تعجب می‌بینیم که شخص وزیر خارجه آمریکا مسئولیت اصلی این پروژه را به دوش می‌کشد و متاسفانه شاهد هستیم که برخی در داخل ادعا می‌کنند که ما با دولت آمریکا طرف هستیم نه با کنگره اما عجیب‌تر اینکه این افراد در زمانی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که رئیس جمهور آمریکا این مصوبه را برای اجرا امضا کرده است.

مصلحی با بیان اینکه بنده در ریز جزئیات مشکلات اقتصادی به سبب مسئولیتم در وزارت اطلاعات بودم؛ اظهار داشت: قاطعانه اعلام می‌کنم که تنها 20 درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ناشی از تحریم‌ها است و مابقی مشکلات ناشی از عدم مدیریت صحیح در وصول مطالبات و بودجه‌های پرداختی برای اجرای برنامه‌ها در دولت است.

وی با اشاره به حوادث عبرت‌آموز فتنه 88 گفت: در آن زمان در سفارت انگلیس در تهران 250 نفر عضو فعال برای التهاب آفرینی در فضای جامعه مشغول انجام عملیات بودند که از این میان تنها 50 نفر از کارکنان انگلیسی سفارت محسوب می‌شدند و مابقی افراد و جریاناتی بودند که با این سفارت ارتباط داشتند.

وزیر سابق اطلاعات در رابطه با نقش انگلیس در حوادث سال 88 تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی این کشور برای ایجاد جو ناامنی درکشورها و به خصوص در میان کشورهای اسلامی از دو عنصر استفاده می‌برد. یکی خواص فاسد و دیگری استفاده از اراذل و اوباش در ناامن کردن جامعه.

وی ادامه داد: در همان زمان افرادی که دستگیر شدند اعتراف کردند که تنها برای ناامن کردن یکی از چهارراه‌ها در تهران در کنار سازمان حج و زیارت در خیابان آزادی، هفته‌ای 250 میلیون تومان دریافت می‌کردند که این موضوع تنها بخشی از سرمایه‌گذاری بی‌سابقه نظام سلطه در به زانو درآوردن گفتمان انقلاب اسلامی دارد.

وی در همین زمینه اعلام داشت: برای تاثیرگذاری بر روی اذهان خواص،‌متاسفانه شاهد بودیم که برخی به اشتباه و یا از روی عناد با انقلاب اسلامی ادعا می‌کردند که این یک دعوای انتخاباتی است و ربطی به فتنه‌گری و ایجاد آشوب از سوی قدرت‌های بزرگ ندارد.

مصلحی در پایان خاطر نشان ساخت: در هر زمانی که مجموعه‌ای پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی به میدان آمده است و در کنار مردم ایستادگی کرده است؛ شاهد تحول بوده‌ایم و اطمینان دارم که مردم هوشیار،‌ مومن و انقلابی ما مثل همیشه در صحنه دفاع از آرمان و اهداف متعالی این نظام خواهند ایستاد.