«محمد رضا باهنر و علی اکبر ولایتی از جمله کسانی هستند که پیش از دیگران از آیت الله موحدی کرمانی خواسته اند، سرپرستی ائتلاف اصولگرایان را بر عهده بگیرند و فعالانه برای حصول این وحدت هم تلاش می کنند»؛ این جملات را شاید بتوان مهم ترین نکات مصاحبه عبدالحسین روح الامینی با تابناک درباره حال و هوای این روزهای ائتلاف اصولگرایان دانست؛ ائتلافی که به تدریج مسیر خود را پیدا کرده و سر و شکلی منسجم تر به خود گرفته است.

گفت و گو با روح الامینی در شرایطی انجام شد که بازار شایعه حول ائتلاف های انتخاباتی داغ داغ است و او که از نزدیک در فرایند ائتلاف اصولگریان قرار دارد، شاید از معدود منابع موثقی است که می توان اخبار قابل اتکای ائتلاف اصولگرایان را از او شنید.

به همین دلیل، از روح الامینی درباره شایعاتی که درباره حضور یا عدم حضور باهنر در ائتلاف اصولگرایان هست، پرسیدیم؛ اینکه آیا وی در جلسات شرکت می کند یا خیر؟

روح الامینی گفت: بر خلاف شایعاتی که منتشر شده، محمد رضا باهنر از فعال ترین شخصیت هایی است که در جلسات ائتلاف اصولگرایان شرکت می کند و اتفاقا تاکنون نقش مؤثری هم در حل برخی مشکلات و تنگناهای پیش آمده داشته است.

وقتی از روح الامینی درباره حضور آقای ولایتی پرسیدیم با صراحت گفت: آقای ولایتی از اولین شخصیت های اصولگرایی بوده که از آیت الله موحدی کرمانی خواسته که فعالانه در راستای تشکیل ائتلاف اصولگرایان تلاش کند و هنوز هم بر این اعتقاد است که لازم است اصولگرایان با وحدت و لیست واحد در انتخابات مجلس شرکت کنند.

این فعال اصولگرا از وزن یکسان و برابر همه گروه های اصولگرا در جلساتی که برای ائتلاف تشکیل شده خبر داد و گفت: هیچ یک از گروه های اصولگرایی که در ائتلاف حضور دارند، نماینده دارند و هیچ گروه اصولگرایی در این جلسات برتری عددی و یا سهم بیشتری ندارد و چهره ائتلاف، چهره عام اصولگرایی است و هیأت و شکل آن قالب هیچ یک از گروه های اصولگرایی را ندارد و همه آنان را در دل خود جای داده است.

این فعال اصولگرا با اشاره به اینکه شخصیت های حقیقی و حقوقی بسیاری از وی خواسته اند که خود کاندیدای انتخابات شود و او نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال سهم خواهی نیستیم و کوشیده ایم خود را صرف ائتلاف اصولگرایی کنیم و به همین دلیل، خود را کاندیدای انتخابات نکرده ام و تلاش می کنم که اجماعی سازنده را بین اصولگرایان ایجاد کنم.

روح الامینی با ابراز خوشبینی از روند جلسات ائتلاف اصولگرایان و به ویژه با حضور شخصیت های مؤثر اصولگرا، اظهار داشت، اگر گروه های اصلاح طلب هم که تا کنون خبرهای مختلفی از انشقاق در بین آنها در رسانه ها منتشر شده، بتوانند حداقلی از وحدت را بین خود به دست آورند، کمک زیادی به مردم خواهند کرد تا افراد شناسنامه داری را برای مجلس آینده انتخاب کنند.

وی همچنین ضمن دعوت همه گروه های سیاسی به رعایت اخلاق و انصاف در فضای انتخاباتی، اظهار داشت که مردم هم باید به آگاهی کامل در مباحث انتخاباتی ورود کنند و با بالا بردن آگاهی انتخاباتی در جوهای کاذبی که برخی گروه ها در جامعه درست می کنند، خودداری کنند.