روحانی با داس نیامده بلکه با کمباین آمده!

 جلسه هم‌اندیشی شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی شب گذشته در محل ساختمان جمعیت پیشرفت و عدالت برگزار شد. 

 

در ابتدای این نشست حسین قربان زاده، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گزارشی از وضعیت جمعیت و روند شکل‌گیر و بازآرایی این جمعیت در دوره جدید داد.

 

قربان‌زاده در ضمن توضیحات خود به الزامات رسیدن به ائتلافی ایده‌آل در جریان اصول‌گرایی پرداخت و گفت: نگاه جمعیت بر این است که نباید قبیله‌گرایی جایگزین شایسته‌سالاری در فرآیند تدوین لیست کاندیداهای ائتلاف اصول گرایان شود. 

 

 

 
وی تاکید کرد: رهبر انقلاب هم در سخنان اخیر خود رفیق‌بازی و جناح‌بازی در تدوین لیست‌های انتخاباتی را مصداق تضییع حق مردم دانسته‌اند.

 

در ادامه این نشست محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاریخچه‌ی تشکیل و فعالیت حزب متبوع را بیان کرد و گفت: در جلسه‌ای که چند سال قبل با سید حسن نصرالله داشتیم سید حسن گفت دو مشخصه مشترک و منحصر موتلفه و حزب الله لبنان این است که هر دوی این احزاب به دستور مستقیم امام خمینی تشکیل شده است.

 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از شهید مطهری پرداخت و گفت: در حوالی سال ۴۲ در جایی با شهید مطهری بودیم و درباره فعالیت‌های انقلابی حرف می‌زدیم شهید مطهری گفتند« شرایط انقلاب به گونه‌ای شده که دیگر کاری از منبر و اعلامیه بر نمی‌آید باید چند نفری از سران رژیم پهلوی را به خاک افکند تا نهضت دوباره جان بگیرد» 

 
 

 

وی در ادامه به تشریح ضرورت‌های تحزب پرداخت و بیان داشت: اولین نکته برای کار سیاسی موفق تشکل پیدا کردن و ایجاد حزب و اولین ضرورت هر حزبی تبیین ایدئولوژی آن حزب است.

 

دبیرکل موتلفه ادامه داد: حزب باید محل تولید اندیشه بر اساس ایدئولوژی باشد و بتواند اندیشه تولید شده خود را در بین بدنه جامعه توزیع و تبیین کند.

 

این فعال سیاسی اصول‌گرا در ادامه مشخصه بخشی از اصلاح‌طلبان را بی‌اعتقادی به حکومت اسلامی و اعتقاد به سکولاریزم دانست و تاکید کرد: البته ممکن است بخشی از این افراد در زندگی فردی متدین هم باشند اما اعتقادی به حضور و بروز دین در عرصه اجتماع ندارند.

 

وی رکن دوم فعالیت های حزبی را داشتن برنامه جامع و مدون برای اداره کشور دانست و توضیح داد: یک حزب باید قبل از به دست گرفتن قدرت برنامه خود را آماده کرده باشد تا با دولت‌های بی‌برنامه و نا‌منسجم در کشور روبرو نباشیم .

 

حبیبی سومین رکن فعالیت سیاسی حزبی را کادر‌سازی عنوان کرد و بیان داشت: یک حزب ایده‌آل باید برای دو سطح نیرو داشته باشد، اولی برای اداره حزب و فعالیت‌های آن و در سطح دوم برای اداره کشور و اجرای برنامه تدوین شده در حزب پس از به دست گرفتن قدرت.

 

وی افزود: وجود احزابی با این ویژگی‌ها می توانند عمق جمهوریت را در نظام بیشتر کنند و کار را به جایی برسانند که به جای رقابت شعار ها برنامه‌ها و تیم‌ها رقابت کنند و در نتیجه مسیر پیشرفت کشور بهتر پی گرفته خواهد شد .

 

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از حرف‌هایش به دلایل ضرورت ائتلاف در جریان اصول گرایی پرداخت و گفت: ما از دو سال قبل که برای انتخابات جلساتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بدون ائتلاف یقینا به پیروزی دست نخواهیم یافت  همان طور که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خوردیم.

 

وی در تشریح دلایل شکست در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: وجود و باقی ماندن کاندیدا‌های مختلف با رویکرد اصول‌گرایی و تخریب همدیگر باعث ایجاد احساس تفرق در بین مردم شد و در نتیجه آن ناامیدی ایجاد شده و منجر به شکست شد.

 

حبیبی وضعیت اصلاح‌طلبان را پس از انتخاب روحانی بسیار بهتر از گذشته ارزیابی کرد و تبیین کرد: برخلاف شعار استفاده از همه ظرفیت‌ها در این دولت، اعتدالیون اکثر مناسب مهم دولتی و محلی را در اختیار اصلاح‌طلبان گذاشتند.

 

وی افزود: آقای روحانی در ابتدا گفت من با کلید آمده‌ام با داس نیامده‌ام اما عزل و نصب های‌ش نشان داد که با داس نیامده بلکه با کمباین آمده و همه را از بیخ کنده است.

 

دبیر کل حزب موتلفه با تاکید بر این نکته که حتی با وجود استلاف پیروزی صد در صد نیست بیان داشت: پر همه ما را احساس تکلیف در آورده است.

 

وی افزود: ما با اصلا‌ح‌طلبان رقیبیم اما با فتنه‌گران و منحرفان دشمنی داریم و باید برای پیروزی بر رقیب تمام توان خود را به کار ببندیم.

 

حبیبی در پاسخ به نگرانی یکی از اعضا درباره سابقه عهد‌شکنی برخی از چهره‌های حاضر در ائتلاف گفت: نگرانی از عهد‌شکنی نگرانی درستی است که ما هم داریم اما نمی‌توان به خاطر این نگرانی دست از تلاش کشید. 

 

 

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون حضور افرادی که ممکن از قرابت خاصی با اصولگرایی نداشته باشند بیان داشت: برای رسیدن به ائتلاف باید یک کفی را برای شاخصه‌های اصول‌گرایی تعریف کرد و اگر کسی به آن کف رسیده بود اصول‌گرا دانست.

 

وی افزود: بارها برخی درباره آقای قالیباف گفته‌اند که اصول گرا نیست اما من تاکید کرده ام و معتقدم آقای قالیباف منتظر دستور رهبر هم نمی‌ماند و اگر رهبری اشاره‌ای کند ایشان اجرا می‌کند. اگر این اصول‌گرایی نیست پس چیست؟

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ائتلاف یعنی ثبات در اصول و انعطاف در سلیقه‌ها و اگر به این رسیدیم رفتارمان تغییر می‌کند.