آقای اژه‌ای بگویند برای شکایت از وزارت علوم کجا برویم؟

 ماجرای تحصیل و جذب دانشجویان بورسیه در دولت قبل این روزها در حال به فراموشی سپرده شدن است، علی رغم اینکه از سوی قوه قضائیه و کمیسیون اصل نود اقداماتی اولیه برای هل این مشکل بزرگ برای قریب به 3000 دانشجوی کشور انجام شده بود.

چندی پیش خبری از سوی سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر درخواست این قوه از رهبری برای صدور اجازه ورود به این پرونده دل خوشی هرچند اندکی را برای این دانشجویان فراهم آورد اما امروز سخنگوی این دانشجویان می گیوند که هیچ اتفاقی صورت نگرفته است، دانشجویان با مشکلات عدیده ای از جمله بدهی های چند ده میلیونی مواجهند و شکایات آنها در قوه قضائیه نیز راه به جایی نبرده است.

بر همین اساس سخنگوی با سخگوی این دانشجویان برای دقایقی به گفتگو نشستیم تا از  شرایط این روزهای دانشجویان بورسیه بیشتر مطلع شویم.

سخنگوی شورای دانشجویان بورسیه پیرامون اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائیه در مورد عدم شکایت دانشجویان بورسیه در قوه قضائیه اظهار داشت: 15تیر 94 از سایت ها و روزنامه هایی که در جنجال آفرینی و نشر اکاذیب علیه دانشجویان بورسیه نقش داشتند شکایت کردیم ولی امروز پس از 6ماه که به دادسرای فرهنگ و رسانه برای پیگیری شکایتمان مراجعه کردیم متوجه شدیم که هنوز این پرونده رسیدگی اولیه نیز نشده است.

وی افزود: امروز پس از6ماه شکایت،اعتراضمان را بصورت مکتوب به رییس دادسرای فرهنگ و رسانه دادیم و ایشان جوابی به ما ندادند و فقط درخواستمان را به خودمان عودت دادند؛ ما از قوه قضائیه انتظار داشتیم که حداقل به احترام فرمایشات رهبر انقلاب به این پرونده رسیدگی کنند.

 سخنگوی دانشجویان بورسیه  با بیان اینکه رسانه ها و مسئولین دولتی به ما تهمت زده و نشر اکاذیب کردند و چیزی به دست ما نمی رسد گفت:  ما به خاطر وجود مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی توانیم در دیوان عدالت اداری نیز شکایت کنیم و فقط قدرت شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه را که فقط به مسائل کیفری رسیدگی می کند داریم؛ سوال این است که کجا می توانیم حقوقمان را بگیریم؟ این در حالی است که از قوه قضائیه جواب مشخصی نگرفته ایم.

وی افزود: ما طبق ساز وکارهای قانونی تاکنون صرفا توانایی شکایت در دادسرای رسانه با موضوع نشر اکاذیب داریم حال آنکه ما می خواهیم از وزارت علوم شکایت کنیم.

این دانشجوی لغو بورسیه شده با بیان اینکه تاکنون 30نفر به دادسرای فرهنگ و رسانه اقامه دعوا کرده اند اظهار داشت: سال قبل  در عرض یک هفته 270نفر به دیوان عدالت شکایت کردند که بعد از آن به یکباره سد بزرگی در برابر خیل شکایت ها ایجاد شد و گفتند دیوان عدالت اداری اجازه ورود به این پرونده را نداشته و آنها را دریافت نمی کند.

وی در پایان و در همین راستا تاکید کرد: با وجود این مشکل دیگر جایی برای شکایت کردن و استیفای حق نبود؛ الان 6 ماه است 30نفر شکایت کرده اند و هیچ بازخورد مثبتی نگرفته اند تا امیدواری ایجاد شود و باقی دانشجویان نیز لااقل برای شکایت از رسانه های نشر اکاذیب کننده اقدام کنند.