پارلمان اصلاحات شکل بگیرد

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اظهار داشت: متأسفانه تضادی در میان برخی گروه‌های اصلاح طلب ایجاد شده است که موجب تفرقه در آینده خواهد شد. شنیده شده عده‌ای از اصلاح‌طلبان دور هم جمع شده‌اند و در حال بستن لیست انتخاباتی هستند که این لیست به صلاح نیست؛ ما معتقدیم که اصلاح‌طلبان باید با همدیگر اتحاد داشته باشند و اگر اتحاد نباشد، اصلاح‌طلبان پیروز نخواهند شد.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های و فکرهای اصلاح‌طلب باید دور یک میز بنشینند، گفت: پیشنهاد حزب مردمی اصلاحات ایجاد پارلمان اصلاحات گروه‌های اصلاح طلب است؛ به نظر بنده باید شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و شوراهای دیگر ذیل اصلاحات منحل شود و به جای آن پارلمان احزاب اصلاح طلب شکل بگیرد و تمام اصلاح‌طلبان حول یک محور جمع شوند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به ایجاد شکاف در جریان اصلاحات افزود: متأسفانه شکاف‌هایی را در جریان اصلاحات می‌بینیم که به صلاح نیست و متأسفانه سیاستگذاران این جریان افرادی را در رأس کار قرار داده‌اند که اصلاً حزبی نیستند و احزاب را کمرنگ کرده‌اند.

فومنی ادامه داد: شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان حق ندارد نقش احزاب را کمرنگ کند و خودش تصمیم گیرنده باشد. ما نگران این هستیم که اختلافات اصلاح‌طلبان موجب شکاف عمیق شود و ما به همه اصلاح طلبان هشدار می‌دهیم که باید حول محور اتحاد و حدت دور هم جمع شویم و هر کسی بخواهد ساز مخالف بزند، به صلاح نیست.

وی تأکید کرد: احزاب باید نقش پررنگی در انتخابات داشته باشند و باید پارلمان اصلاحات شکل گرفته و به احزاب در تهیه لیست‌های انتخاباتی سهمیه داده شود.

 دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما تقاضا داریم کسانی که افکار رادیکالی دارند، دست از انحصار طلبی بردارند و اجازه دهند همه گروه‌های اصلاح‌طلب دور هم جمع شده و تصمیم نهایی را بگیرند.

فومنی یادآور شد: در شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان عده ای از حزب مشارکت حضور دارند که ما معتقدیم نباید میدان را دست این افراد تندرو داد. لذا درخواست می‌کنیم که گروه‌های اصلاح‌طلب دور هم جمع شده و پارلمان احزاب اصلاح‌طلب شکل بگیرد تا بتوانیم به وحدت برسیم.

وی با اشاره به وضعیت اصول‌گرایان خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که جریان اصول‌گرا به وحدت رسیده‌اند و این موضوع زنگ خطری برای اصلاح‌طلبان است؛ اصلاح طلبان باید بدانند که اصول‌گرایان به نظم واحدی خواهند رسید و امکان دارد اگر ما به وحدت نرسیم، به نفع آنها شود و مجلس دهم کامل به دست آنها بیفتد. لذا ما نگران آینده این انتخابات هستیم و از اصلاح‌طلبان درخواست داریم که دست از انحصار بردارند و به وحدت و اتحاد برسیم.