هم چرخ سانتریفیوژها پنچر شد هم کارخانه‌ها

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جمع مسئولین استانی بسیج سازندگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی ایمان داشتیم و چشممان به خارج از کشور و برجام نبود وضعیتمان بهتر از این بود. قرار بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ کارخانه ها اما دیدیم که چرخ هر دو پنچر شد و اقتصاد ما دچار رکود شد و هیچ خیری ندیدیم.
 

نقدی افزود: این دولت ادعا داشت که رابطه با کشورهای خارجی را بهتر خواهد کرد اما دیدیم که 6 کشور دسته چندم رابطه‌شان را با ایران به صورت توهین آمیزی قطع کردند زیرا جری شده بودند. معلوم است وقتی ما صلابت خود را بشکنیم و پنجاه بار زیر پرچم آمریکا راه برویم و بخندیم و قدم بزنیم همه کشورها احساس می کنند که ایران از هم پاشیده و می شود هر کاری با ایران کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی به عنوان پیش قراول نظام در اقتصاد مقاومتی نباید معطل هیچ بماند کسی بماند و باید فعالیتش را توسعه دهد، اظهارکرد: بسیج سازندگی باید مثل همیشه احساس تکلیف کند و اداری کار کردن را از سازمان خود دور کند. بسیج سازندگی باید تحولی عظیم و انقلابی اقتصادی را رقم بزند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج سازندگی با توجه به سیاست های ولایت، برای فعالیت خود چشم انداز تهیه کرده است، خاطرنشان کرد: ما در سال 1404 باید 20 میلیون بسیجی فعال داشته باشیم که در سال یک دوره به اردوهای جهادی بروند. در سال 1404 اگر هر بسیجی 5 روز به اردوی جهادی برود، رقم 100 میلیون نفر خدمت رسانی جهادی محقق می شود. بسیج سازندگی باید عادت های اداری را بشکند و جهادی کار کند.

نقدی با اعلام این خبر که از امسال ردیف بودجه بسیج سازندگی مستقل خواهد شد، گفت: مسئولین بسیج سازندگی باید با اعضای گروه جهادی مانوس و رفیق باشند شود تا همه یک دل و یکصدا با هم کار کنند. اگر مدیر بسیج سازندگی اینگونه باشد همه جوانان در استان ها جذب این مدیر خواهند شد. بسیج سازندگی یعنی محور گروه های جهادی. بسیج سازندگی باید پناهگاه جوانان و گروه های جهادی باشد و ما باید به دنبال این باشیم که در مسجد و مدرسه گروه های جهادی را بیش از پیش راه اندازی کنیم.

وی افزود: باید محرومیتهای استانها را لیست کنیم و با توجه به الویت بندی انجام شده خدمت رسانی کنیم. باید اردوهای جهادی را فرهنگ سازی وجوانان را دلگرم کرد و خدمت رسانی در اردوهای جهادی را برای جوانان تبدیل به یک عادت کرد.

نقدی با بیان اینکه دشمن در تلاش است فرهنگ لیبرالیستی را وارد کشور کند و ما باید مقابل این نفوذ دشمن بایستیم و مسئولیت پذیر باشیم افزود: اساس بسیج مسئولیت پذیری است. بسیج روحیه انقلابی دارد و بی تفاوت نیست. ما در هر استان باید 500 هزار نفر را به اردوهای جهادی بفرستیم. مردم خودشان با همیاری یکدیگر می توانند مشکل خودشان را حل کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دفن مواد غذایی توسط دولت به بهانه تنظیم بازار، گفت: دفع 1700 تن سیب زمینی اسراف بزرگی بود که دولت انجام داد. یک میلیون و 700 هزار کیلو سیب زمینی یعنی یک وعده غذایی برای 8 میلیون نفر که ما به سادگی آن را دفع کردیم. امحای سیب زمینی در حالی انجام گرفته است که ما برای تهیه نشاسته مورد نیاز گل حفاری به سیب زمینی نیاز داریم. 30 درصد گل حفاری چاه های نفت نشاسته سیب زمینی است و نشاسته ذرت، گندم یا محصولات دیگر دردی دوا نمی کند. سالانه ما 50 هزار تن نشاسته نیاز داریم اما کارخانه های ما خوابیده است و ما از خارج گل حفاری وارد می کنیم.

وی تصریح کرد: صنایع تبدیلی می تواند ما را از این وضعیت و از این اسراف کاری ها نجات دهد چرا که ما الان در کشور حدود 5 میلیون تن ضایعات محصولات کشاورزی در سال داریم. راه درمان این ضایعات صنایع تبدیلی است. باید کارگاه های زودبازده و کوچک بیشتر شود و مردم را برای انجام فعالیتهای اقتصاد مقاومتی تشویق کنیم. مردم باید بیشتر با فواید فعالیتهای اقتصاد مقاومتی آشنا شوند. کارگاه های زود بازده یا مشاغل خانگی ورشکستگی ندارد. باید فعالیتهای اقتصاد مقاومتی را به خانه ها سوق دهیم و هر خانه می تواند یک کارگاه کوچک شود. صنعت خانگی باید رواج پیدا کند.