عربستان توان منزوی کردن ایران را ندارد

شیخ «فایز الشیخ النامس» یکی از رهبران مقاومت مردمی و از شیوخ عشیره «البوسلامه» استان حسکه سوریه تاکید کرد که عشایر سوریه جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ النمر را محکوم می‌کنند.

وی افزود: آل سعود با تنش افزایی طائفه‌ای در منطقه تلاش می‌کند آشکارا گروه‌های تکفیری را ضد جبهه مقاومت جمع کند.

شیخ النامس گفت: اقدام آل سعود در قطع رابطه با ایران و وادار کردن چند کشور دیگر به تبعیت از این رژیم آن هم به دلایل وابستگی‌های مالی شدید این کشورهای ضعیف به پول عربستان، همگی این معنا را می‌دهد که آمریکا تمایل به ایجاد تنش بیش‌تر در منطقه و مانع تراشی در روند حل همزمان پرونده سوریه و عراق دارد و این قضیه در وهله نخست به نفع رژیم اسرائیل است.

این رهبر مقاومت عشایر سوریه با تاکید بر اینکه تصمیم برخی کشورها برای قطع روابط هیچ تاثیر منفی بر ایران نخواهد گذاشت، گفت: تهران با همه توانمندی‌های خود توانست با همه شرایط تحریم‌هایی که به دلیل پرونده هسته‌ای بر آن تحمیل شده بود، روبرو شود و با این وجود از حق خود در رسیدن به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نگذشت.

وی تاکید کرد: ایران ایستادگی کرد تا زمانی که جامعه بین‌المللی مشروعیت حقوق آن را در پرونده هسته‌ای به رسمیت شناخت علاوه بر اینکه عربستان با همه توان مالی بزرگی که در اختیار دارد، از قدرت صنعت ایران در زمینه‌های مختلف به خصوص نظامی، محروم است.

شیخ النامس با بعید خواندن احتمال افزایش تنش‌های بین عربستان و ایرانگفت: سعودی‌ها و همه متحدانش از فرق زیاد بین قدرت نظامی خود با ایران آگاهند، علاوه بر اینکه کاخ سفید هرگز به این حماقت آن هم در مرحله‌ای که قرار است منطقه به سوی آرامش نسبی سوق داده شود تا بخشی از اهداف آمریکا تامین شود، ورود پیدا نمی‌کند.

وی افزود: محور آمریکایی به دنبال رسیدن منطقه به آرامش نسبی است تا روسیه را از معادله نظامی منطقه خارج کنند، چرا که عملیات‌های روسیه ضد مواضع تروریست‌ها در سوریه همه طرح‌های آمریکا در منطقه را به هم ریخته است.

شیخ نامس گفت: عربستان که فرصت نزدیکی به ایران را به رغم درخواست‌های مکرر تهران از دست داده است، نمی‌تواند ایران را از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی منزوی کند، چرا که ایران از روابط قوی با روسیه و چین برخوردار است و کشورهای اروپایی هم که در حال از سرگیری روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران هستند و البته همین‌ها هم موجب ترس رژیم سعودی و در پس آن اسرائیل شده است.

شیخ عشیره حسکه سوریه گفت: بنابراین می‌توان گفت جنایت ترور شیخ النمر توجیهی برای دامن زدن به اختلافات طائفه‌ای در منطقه بود و بی شک، آمریکا و رژیم اسرائیل برای آن چراغ سبز نشان داده بودند.