کسانی که با هدف بالا بردن هزینه حاکمیت در انتخابات آمده اند را به مردم معرفی کنید

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احراز صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: افزایش چشمگیر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، کار هیأت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان را برای تأیید صلاحیت‌ها سنگین‌تر کرده و باید این نهادهای مسئول دقت لازم را داشته باشند تا کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که صلاحیت آن را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به افزایش صددرصدی ثبت‌نام کنندگان برای کاندیداتوری مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، طبیعی است که تعداد افرادی که صلاحیت آنها احراز نشود نیز زیاد خواهد بود و نباید کار به گونه‌ای باشد که کسی حق داشته باشد از عدم احراز صلاحیت‌های گسترده سوءاستفاده کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: ما باید هوشیار باشیم تا افراد ناصالح وارد مجالس خبرگان و شورای اسلامی نشوند، چرا که اگر یک نفر نفوذی وارد این مجالس شود، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند، آن فرد همچون موریانه در آنجا فعالیت کرده و به نهادهای اصلی حکومت لطمه خواهد زد.

نجابت خاطرنشان کرد: اگر کسانی با نیت سوء برای انتخابات ثبت‌نام کردند، نباید صلاحیت آنها احراز شود و نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که برخی از ثبت‌نام‌کنندگان کسانی هستند که چندین نوبت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده، امروز برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده است و معلوم است که چنین فردی به دنبال سخره گرفتن این امور است.

وی افزود: همچنین ما شاهد ثبت‌نام کسانی هستیم که در پرونده‌های آنها سابقه مفاسد اخلاقی و مالی وجود دارد و علاوه بر اینکه باید با این افراد به شدت برخورد شده و صلاحیت آنها رد شود، باید تدبیری اندیشیده شود که اینگونه مسائل تکرار نشود، چرا که هم از نظر روانی و هم از نظر مالی هزینه‌هایی را برای جامعه به همراه دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: ما امروز با یک شرایط خاص روبه‌رو هستیم و مسئولین اجرایی و شورای نگهبان باید این شرایط را درک کرده با دقت کار را به پیش ببرند و نکته مهم اینجاست که در ارزیابی و بررسی صلاحیت نامزدها نباید نگاه جناحی داشت و برای فردی تبعیض قائل شد.

نجابت با اشاره به آزمون داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: کسانی که در این آزمون شرکت نکردند بلافاصله اعلام شد ارتباط  این افراد با انتخابات قطع می‌شود که این مسئله نکته مثبتی است.

وی افزود: رسانه‌ها باید موارد نادر و مستهجن را که باید برای مجالس خبرگان و شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند را به اطلاع مردم برسانند تا مردم بدانند که بعضی از این ثبت‌نام‌ها ثبت‌نام عادی نیست و برخی از ثبت‌نام کنندگان درصدد هستند تا هزینه حاکمیت را بالا ببرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان اظهار داشت: وقتی افرادی که چندین نوبت محکومیت قضایی و چندین پرونده فساد دارد و یا خلع لباس و نیز از فعالیت‌های دولتی محروم شده و برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، نباید تردید داشت که اغراضی غیر از یک ثبت‌نام عادی پشت پرده ثبت‌نام این افراد است.