حمله به سفارت ایران به سازمان ملل گزارش داده می شود

حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت غضنفر رکن آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا اظهار داشت: متاسفانه در جریان پرتاب راکت و حمله هوایی که عربستان سعودی به صنعا داشته، در نزدیکی سفارت ما راکتی اصابت کرده که یکی از نگهبان های ما به شدت مجروح شده است.

وی افزود: ما این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم و تا ساعاتی دیگر قرار است در یک گزارش رسمی به سازمان ملل، آن ها را در جریان جزئیات این موضوع بگذاریم.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما این موضوع را از راه حقوقی و بین المللی پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: عربستان سعودی در امنیت دیپلمات های ایرانی و حفظ امنیت سفارت ما در صنعا مسئول است که به طور حتم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: متاسفیم که عربستان سعودی یک اقدام سهوی را که تعداد اندکی در مقابل سفارت این کشور در ایران انجام داده اند را تبدیل به یک جنجال سیاسی کرده است.

امیرعبداللهیان افزود: متاسفانه نسبت به حمله به منطقه ای که سفارت ما در آن قرار دارد و سبب شده یکی از نگهبانان ما مجروح شود مقام های عربستان کوچکترین توجهی ندارند که البته ما پیگیری های بین المللی را در این موضوع ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حج لغو می شود نیز گفت: طبق تصویب هیات دولت، عمره انجام نمی شود اما درباره حج تمتع علما باید نظر دهند.
معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه همچنین درباره ادعای بحرین مبنی بر دستگیری یک گروه تروریستی در این کشور و عضویت چند ایرانی در این گروه، تصریح کرد که بحرینی ها فقط فرافکنی می کنند.

وی افزود: ارتباطی میان این سناریوی ساختگی بحرین و جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.