شرط کاخ سفید برای لغو تحریم ها

 

 سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری درباره موضوعات مختلفی از قبیل مذاکرات هسته‌ای ایران،‌ بحران یمن و زندان گوانتانامو اظهارنظر کرد.

 

 

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید با برگزاری کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

 

در این کنفرانس که بخش زیای از آن به موضوعاتی چون فرمان اجرایی اوباما در قبال فروش سلاح و وضعیت اقتصادی در آمریکا گذشت، سخنگوی کاخ سفید به سوالاتی درباره وضعیت سوریه، بحران یمن و همچنین زندان گوآنتانامو پاسخ داد.

 

ارنست در پاسخ به سوالی درباره بیانیه سازمان ملل درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن توسط ائتلاف سعودی گفت که او این بیانیه را ندیده است.

 

این مقام ارشد و سخنگوی اوباما در ادامه گفت که عربستان سعودی همسایه یمن است و با آن مرز دارد و نگرانی‌های مشروع و قانونی درباره اوضاع این کشور دارد.

 

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، ارنست درباره انتقال یک زندانی گوانتانامو به کویت گفت که تمام مراحل قانونی انتقال او انجام شد.

 

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به هدف باراک اوباما برای تعطیلی این زندان گفت که در نهایت بستن و تعطیلی زندان گوآنتانامو «آمریکا را امن‌تر خواهد کرد».

 

او در بخشی از این مصاحبه، باز هم اظهارات پیشین آمریکایی‌ها درباره رئیس‌جمهور سوریه و بحران در این کشور تکرار کرد و بشار اسد را دلیل بحران کنونی در این کشور خواند.

 

ارنست ابراز امیدواری کرد که با مذاکرات بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها و تشکیل دولت انتقالی که در نهایت بشار اسد از قدرت کنار برود، بحران سوریه حل شود.

 

از سخنگوی کاخ سفید سوالی درباره روز اجرای برجام و تعهدات این کشور در قبال توافق هسته‌ای هم اظهارنظر کرد.

 

این مقام ارشد آمریکایی گفت که ایران در حال اجرای تعهدات خود در برجام است اما ما قبلا گفتیم که پس از تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام این تعهدات، کاهش تحریم‌ها انجام خواهد شد.

 

ارنست البته گفت که ایران با سرعت در حال اجرای تعهدات خود در برجام بوده اما باید اقدامات جدی باقی مانده که باید آنها را انجام دهد.