فکر می‌کنید شما برای روحانی رای جمع کردید؟!

 ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و عضو هیئت رئیسه مجلس ششم می‌گوید: در شرایط کنونی برخی از افراد سبد رأی آقای روحانی را فراموش کرده‌اند. این عده خیلی زود فراموش کردند آقای روحانی با حمایت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان به ریاست‌جمهوری رسید و اگر حمایت اصلاح‌طلبان وجود نداشت شاید انتخابات سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد. به همین دلیل برای خود در کنار جریان اصلاحات سازمان رأی مستقل قائل هستند.

وی در پاسخ به این سوال که منظور شما چه کسانی است، صراحتاً از حزب اعتدال و توسعه نام برده و تاکید می‌کند: آنها گمان می‌کنند آقای روحانی با کمک این عده و برنامه‌های حزب اعتدال و توسعه در انتخابات به پیروزی رسیده است. این در حالی است که برای همگان این مساله مسجل شده که اگر اصلاح‌طلبان و حمایت‌های آنها وجود نداشت آقای روحانی در انتخابات پیروز نمی‌شد.

امینی در پاسخ به سوال روزنامه حامی هاشمی مبنی بر اینکه "شما معتقدید حزب اعتدال و توسعه و جریان اعتدالی در انتخابات پیش رو نباید سازمان رأی مستقلی برای خود متصور شوند و در جریان اصلاحات مستحیل شوند؟"، خاطرنشان کرده است: اگر حزب اعتدال و توسعه و جریان اعتدالگرا قصد داشته باشند از اصلاح‌طلبان فاصله بگیرند و این مساله سبب تشتت و تعدد لیست‌های انتخاباتی شود زمینه پیروزی رقیب و شکست جریان اصلاحات را فراهم کرده‌اند که استراتژی کاملا اشتباهی خواهد بود.

خبرنگار روزنامه آرمان خطاب به امینی می‌گوید: اما غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به صراحت اعلام کرد در انتخابات لیست مستقل با سرلیستی خانم فاطمه هاشمی ارائه خواهند کرد...؛  امینی پاسخ می‌دهد: ارائه لیست انتخاباتی مستقل از طرف این حزب را زمینه‌ساز تشتت و چند دستگی در جریان اصلاحات تلقی می‌کنم. نباید بین حزب اعتدال و توسعه و جریان اصلاحات که هر دو در انتخابات ریاست‌جمهوری92 از آقای روحانی حمایت کرده‌اند شکاف و فاصله ایجاد شود. هدف و برنامه هر دو جریان حمایت از برنامه‌های دولت آقای روحانی است. در نتیجه بهترین راهکار، ارائه یک لیست واحد از سوی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین تاکید می‌کند: معتقدم جریان اعتدالگرا فاقد پشتوانه‌ لازم و عمیق در لایه‌های مختلف جامعه است و اگر خود را جریانی مستقل معرفی کند با سازمان رأی بالایی مواجه نخواهد شد.