حسینعلی امیری در برنامه متن - حاشیه که امشب از شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان اینکه بنای ما بر تعامل با شورای نگهبان است،گفت: حدود ۱۸۰۰ مدیر ستادی داریم و چهره به چهره آنها را توجیه کردیم که هیچ بخشدار و فرمانداری حق خروج از بیطرفی را ندارد و وزیر کشور با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی از طریق گزارشاتی که از منابع چهارگانه می گیرد، صلاحیت ها را احراز می کند، ادامه داد: درصد زیادی از نامزدها تایید صلاحیت شدند، مثلا صلاحیت تمامی نامزدهای استان بوشهر، توسط هیات اجرایی احراز شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: به نامزدهایی که تایید صلاحیت نشدند، با ذکر ماده قانونی دلیل ردصلاحیتشان ابلاغ شده است.

امیری همچنین تشکیل هیاتی برای بررسی مجدد صلاحیت ردصلاحیت شدگان توسط هیات اجرایی، از سوی استاندار اصفهان را قانونی دانست.

وی در ادامه اظهارات خود به شهادت رساندن شیخ نمر و اعدام ۴۷ نفر دیگر توسط دولت عربستان را خلاف موازین بشری دانست و گفت: در عین حال حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری در مشهد، محکوم است

امیری تاکید کرد: باید نیروی انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی پیش بینی لازم را می کردند ولی نمی توان درباره آن داوری کرد.

وی با بیان اینکه هیاتی برای بررسی ماجرای سفارت تشکیل شده است، ادامه داد:  ۶۰ نفر را در ارتباط با موضوع سفارت عربستان دستگیر کردیم و به دستگاه قضاییه می سپاریم.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به  برکناری معاون امنیتی استانداری تهران گفت: برکناری وی انتخاباتی نبود بلکه به دلیل موضوع سفارت عربستان برکنار شد. البته براتلو قبلا هم تذکراتی گرفته بود.