واکنش بروجردی به حمله عربستان به سفارت ایران

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن اظهار داشت: آنچه در تهران اتفاق افتاد یک حرکت خودسرانه بود که به هیچ وجه مورد تأیید مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: حمله عربستان به سفارت ایران در یمن یک اقدام حساب‌شده دولتی و جنگی بود که مغایر تمام قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بدون تردید جرم دولت عربستان و نیروهای اعزامی این کشور در حمله به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در یمن یک جرم بسیار بالایی است و با توجه به این که این کار  عامداً صورت گرفته قابل پیگیری جدی در محافل بین‌المللی توسط وزارت امور خارجه ایران است.

بروجردی تأکید کرد: دولت عربستان باید پاسخگوی این اقدام جدید خود که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، باشد و آنچه می‌توان به‌عنوان یک اقدام رسمی و جدی از سوی دولت صورت گیرد شکایت رسمی به مراجع بین‌المللی است و در عین حال کلیه خسارت‌های وارده به جمهوری اسلامی ایران در این عرصه به‌عهده دولت عربستان است.

وی در پایان گفت: این که با یک جنگنده به سفارتخانه یک کشور در کشور مظلومی حمله شود به هیچ وجه نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت. عربستان بدون تردید و با توجه به اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل که محافظه‌کارانه در خصوص جنایات عربستان در یمن سخن گفت عربستان یک جنایتکار جنگی است و با توجه به کشتار وحشیانه مردم یمن نیازمند محاکمه بین‌المللی دستور دهندگان  این جنایت است.