پاسخ به ادعای ترامپ/نیروهای مسلح ایران به بمب اتم نیازی ندارند

ایالات متحده آمریکا در 37 سال اخیر ادعاهای متنوعی ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که تا اثبات شدن راه طولانی را باید بپیماید و صحت و سقم آن در هاله ای از ابهام است.

نکته قابل تاملی که وجود دارد اینکه سردمداران کاخ سفید پیکان اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران را به سمت حوزه های دفاعی و امنیتی و بعضا همپوشانی این دو حوزه با امنیت ملی خود نشانه گرفتند که جای بحث دارد.

مقامات دو حزب "دمکرات" و "جمهوری خواه" ایالات متحده آمریکا هرزمان که به کاخ سفید راه یافتند یا قبل از آن ایران را به مسائل مختلفی همچون تروریسم، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و بی ثباتی منطقه متهم می‌کنند که همواره مقامات کشورمان به این ادعاها پاسخ داده اند. 

 

"دونالد ترامپ" یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست که تلاش می‌کند با اتهام زنی و نشان دادن اقتدار از خود، آرا انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را کسب کند. تحلیلگران معتقدند "دونالد ترامپ" تلاش می‌کند تا با الگو برداری از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه (در زمینه اقتدار گرایی) افکار عمومی را در آمریکا متوجه خود کند.

 

** بازخوانی اظهارات "ترامپ"

"دونالد ترامپ"  از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه "سی ان ان" اظهار داشت: "من دوستانی در عربستان سعودی دارم ، اشخاص خوبی هستند اما عربستان سعودی اگر می خواهد ما از آن برابر ایران محافظت کنیم باید بهای آن را بپردازد.

 

 

وی ادعا کرد ما به ایران قدرت زیادی دادیم چرا که همانطور که می دانید 150 میلیارد دلار به آنها داده و حق ساخت بمب هسته ای به آنها دادیم ؛ آنها به ساخت آن اقدام خواهند کرد اگر آن را نسازند آن را خواهند خرید چرا که پول زیادی دارند."

وجه مشترک روسای جمهور و نامزدهای انتخاباتی آمریکا در پانزده سال گذشته اتهام زنی در موضوع هسته ای و نظامی جلوه دادن برنامه هسته ای ایران بوده که البته این موضوع با واکنش مقامات کشورمان نیز مواجه و به شدت مورد انتقاد قرار گرفته  است.

جمهوری اسلامی ایران همواره در چهارچوب قوانین بین المللی و قانون اساسی کشورمان به حرکت پرشتاب خود ادامه داده و همواره تاکید کرده که به بمب اتم هیچ اعتقادی نداشته و ندارد و این موضوع توسط مقامات ارشد کشورمان بارها مطرح شده است.

یکی از نکاتی که در اظهارات  "ترامپ" وجود دارد اینکه آمریکا منشا قدرت جمهوری اسلامی ایران شده؛  این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت قابل استناد در منطقه غرب آسیا رهپویان بسیاری دارد که این رهپویان امروز در برابر امپریالیسم ایستادگی کردند.

** جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال بمب اتم نبوده و نیست/ بمب اتم در دکترین نظامی ایران جایی ندارد

 

نکته دیگر موجود در سخنان ترامپ این است که ایران به دنبال ساخت یا خرید بمب اتم است؛ در این زمینه می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال بمب اتم نبوده و نیست و فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن  "بمب اتم"  که مقامات کشورمان بارها بدان تاکید داشتند.

 

 

برخی مقامات آمریکایی سعی کردند تا نشان دهند جمع بندی مذاکرات یک راه‌حل امنیتی و نظامی در راستای جلوگیری ایران از ساخت بمب اتم است؛ حال آنکه بارها مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که "بمب اتم در دکترین نظامی ایران جایی ندارد" و نیروهای مسلح کشورمان  نیازی به سلاح هسته‌ای ندارند.

علاوه بر این باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران در دکترین‌های کلان دفاعی خود جایگاهی برای بمب اتم پیش‌بینی نکرده و نخواهد کرد و لذا سخنان مقامات ایالات متحده آمریکا و به خصوص "دونالد ترامپ" خلاف واقعیت است.

 

سوال اینجاست با وجود اینکه اسرائیل  عظیم ترین زرادخانه "سلاح هسته ای" را در منطقه غرب آسیا دارد ، چرا هیچ مقام آمریکایی به آن اعتراض نمی‌کند؟  بزرگترین  دارنده جنگ افزارهای سلاح کشتار جمعی در منطقه غرب آسیا اسرائیل است و این موضوع خطرات بسیاری را برای کشورهایی که در همسایگی سرزمین‌های اشغالی هستند، ایجاد می‌کند.

 

اسرائیل  با داشتن جنگ افزارهای کشتار جمعی و همپیمانی با برخی کشورهای غربی دارنده تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کند تا با ایجاد رعب و وحشت از طریق سلاح‌هایش شرایط خاصی را برای کشورهای منطقه به وجود آورد.

 

**برخورد دوگانه غرب با ایران و اسرائیل

 

نکته جالب این است که آمریکا به علت وجود نیروگاه  "دیمونا"  در سرزمین‌های اشغالی  هیچگاه مورد مواخذه جدی قرار نگرفته و همه بر سر برنامه اتمی ایران نگرانی دارند و این موضوع قابل تامل بوده که 6 قدرت جهانی ایده‌ای برای محدودسازی برنامه سلاح اتمی اسرائیل ندارد و این که اسرائیل ده‌ها کلاهک اتمی دارد مهم نیست و ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای بوده، مهم است.

 

 

گروه های فشار  لژهای فرماسونری و اسرائیل با پشتیبانی تاکتیکی از برخی نامزدها تلاش می‌کنند، به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند و سخنان  "ترامپ"  امتداد  "تاکتیک ایران هراسی لژهای فراماسونری و لابی اسرائیل"  است.

ادعاهای خلاف واقع  "ترامپ" یک تاکتیک  "پوپولیستی" برای کسب اکثریت آرا در ایالت های مختلف آمریکا بوده و به نظر می‌رسد این نامزد جمهوری خواه با راهبرد "ایران هراسی" ، "نمایش کاذب قدرت در سیاست خارجی و دفاع از امنیت ملی" و همچنین استفاده از جمهوری اسلامی و غرب آسیا  به دنبال این است که آرا خود را کسب کند که به نظر می‌رسد باید تا انتخابات آتی صبر کرد تا ببینیم آیا استراتژی اتهام زنی "دونالد ترامپ" میسر واقع می‌شود؟