اگر سرلشکر سلیمانی نبود سوریه مخروبه بود

محمدرضا رئوف‌شیبانی سفیر ایران در سوریه در خصوص نقش سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه نکاتی را ذکر کرد که در ادامه می خوانیم.

 

وی در توضیح اینکه نقش سردار سلیمانی که به سنبل مقاومت در منطقه تبدیل شده را در کشور سوریه چگونه می بینید اظهار داشت: خداوند سردار سلیمانی را سلامت بدارد چرا که حضور ایشان در جبهه ‌های مقاومت سوریه قطعاً تاثیرات بزرگ روانی دارد.

 

وی افزود:حاج قاسم خودش را سرباز مقاومت می‌ داند و ابتکار عمل‌ هایی که در طول این مدت در رزم آوری نظامیان سوری انجام داده، نزد دوست و دشمن کاملاً محسوس است.

 

رئوف شیبانی در ادامه با بیان اینکه اگر چنین شخصیتی در سوریه نبود اکنون این کشور به یک مخروبه تبدیل شده بود اذعان داشت: بدون تردید سردار سلیمانی از اصلی ‌ترین عناصری بود که عراق را در برابر تروریست ‌ها نجات داد؛ ایشان مهم ‌ترین فردی بود که سوریه را در سخت ‌ترین شرایط یعنی زمانی که در آستانه تسخیر توسط گروه‌ های تروریستی و سقوط دمشق بود،نجات داد.

 

وی همچنین در خصوص نظر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خصوص سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رئیس جمهور سوریه با تمام مردم منطقه نسبت به سردار سلیمانی هم نظر است؛ از نظر بشار اسد، سردار سلیمانی اسطوره نجات است و همزمان، اسطوره رعب و وحشت برای جریان ‌های مقابل نیز می باشد.