عارف تهدید به افشاگری کرد

وی اظهار کرده است: شخصا می‌دانم چه جریانی و از کدام منابع به تولید اخبار کذب و دروغ در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و اگر در آینده نیاز بود با صراحت بیشتری در این خصوص صحبت خواهم کرد!

 

*اینکه منظور آقای عارف از واکنش جوانان به بی‌اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و منابع تولید اخبار کذب در این شبکه‌ها چیست دقیقاً مشخص نیست!

فی‌الواقع اساساً معلوم نیست برخی مواضع چهره‌های جریان سیاسی خاص درباره شبکه‌های اجتماعی با چه انگیزه‌ای طرح می‌شود و این چهره‌ها از جان شبکه‌های اجتماعی چه می‌خواهند؟!

مثلاً قبل از اشاره‌ی عارف، دیگر فعال اصلاح‌طلب، یعنی هادی خانیکی بود که طی سخنانی اظهار کرده بود: «ارتباطات شبکه‌ای باعث بازگشت مغزها به کشور می‌شود که به آن مهاجرت معکوس می‌گویند!»

اظهار نظر عجیب بعدی مربوط به فردی به نام نعمت‌الله فاضلی است که زمانی در یک مصاحبه گفته بود: «کسی که اولین بار تصاویر تلخ کشتن سگ‌ها در شیراز را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد تصور نمی‌کرد این اتفاق به یک حادثه عمومی منجر شود اما وقتی این تجربه را کسب کرد طبیعی است که کم کم به این فکر بیافتد که از همین راه می‌تواند واکنش مردم را نسبت به مسائل بزرگ‌تری برانگیزد. من معتقدم در آینده نه چندان دور جامعه ایران جسارت کافی برای بیان مسائل بزرگ‌تر را هم به دست خواهد آورد»

در همین راستا و در زمان دیگری، یک نفر به نام محمود شهابی نیز که اظهارات وی در سایت جماران منتشر شد، تأکید کرده بود: «اگر این شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند هرگز متوجه وخامت وضعیت اجتماعی موجود نمی‌شدیم»!

اینکه منظور عارف از اخبار کذب و جریان نشردهنده آن در شبکه‌های اجتماعی، کدام اخبار و کدام جریان بوده است را باید منتظر ماند و افشاگری عارف در این زمینه را شنید.

عارف اخیراً طی اظهاراتی بدون اشاره به ضرورت جبران خسارت‌های فتنه سال 88 از سوی جریان خاص گفته بود: به دنبال حوادث نامیمون 88 و ایجاد برخی سوء‌تفاهم‌ها، بین بخشی از اصلاح‌طلبان با بخشی از حاکمیت زوایه ایجاد شد. انتخابات اسفند ماه جاری فرصتی است برای ترمیم این فاصله که از طرف اصلاح‌طلبان گام‌های موثری برای حل برخی سوء تفاهم‌ها برداشته شده است!