اتحادیه عرب با عربستان علیه ایران همصدا شد

به نقل از اسکای نیوز، نشست اتحادیه عرب درباره ایران به ریاست امارات برگزار شد.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز طی سخنانی در این نشست گفت که این نشست برای تاکید بر همبستگی کامل کشورهای عربی با عربستان و محکومیت حملات به مقرهای دیپلماتیک این کشور در ایران برگزار شده است.

وی افزود: منطقه تحمل هیچ اقدام تحریک آمیز یا تلاش برای فتنه انگیزی طایفه ای را ندارد و این موضوعی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد، زیرا دخالت در امور داخلی و نقض قوانین بین المللی است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که تهران اگر میل به بهبود روابط دارد باید گامهایی جدی و ملموس در این زمینه بردارد.

وی ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه گفت ایران باید به مسئله جزایر امارات خاتمه داده و دخالتهایش در بحرین را متوقف کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از کشورهای عربی خواست که موضعی یکپارچه در قبال ایران بگیرند و از این کشور بخواهند که دست از دخالت‌های خود بردارد.

"عادل الجبیر" وزیر خارجه سعودی نیز طی سخنانی در این نشست با تکرار ادعاهای همیشگی اش ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد و گفت عربستان با جدیت تمام با این دخالتهای ایران برخورد می‌کند.

وی مدعی شد که حملات به مقرهای دیپلماتیک این کشور در ایران بعد از اظهارات خصمانه مقامات ایرانی که مردم را به این حملات تحریک کردند، صورت گرفته است.

الجبیر از اتحادیه عرب خواست که به مسئولیت‌های خود در قبال حمایت از امت عربی و حفظ امنیت ملی آن عمل کند.

از سوی دیگر شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

وی مدعی شد که ما برای داشتن رابطه‌ای طبیعی بر اساس همکاری و عدم دخالت آماده ایم، آیا ایران آماده است و صادق است در این زمینه؟

این نشست یک روز پس از نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس صورت می‌گیرد که روز گذشته به درخواست عربستان و با هدف موضع‌گیری علیه جمهوری اسلامی ایران در ریاض برگزار شده بود.