عراق: ملاحظات خود را درباره بیانیه اتحاد عرب اعلام کردیم

«ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که درباره بیانیه‌ پایانی نشست امروز اتحادیه عرب در قاهره، ملاحظاتی داشته است.

تلویزیون المیادین ساعتی بعد از قرائت بیانیه پایانی اتحادیه عرب، به نقل از ابراهیم جعفری اعلام کرد که عراق ملاحظات خود را به هنگام رأی گیری درباره بیانیه پایانی اتحادیه عرب بیان کرده است.

بر اساس این گزارش، ابراهیم الجعفری درباره چندین بند بیانیه اتحادیه عرب ملاحظاتی را بیان کرده است.

به گفته خبرنگار تلویزیون المیادین در بغداد، قرار است وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای رسمی ملاحظات خود درباره مواضع امروز اتحادیه عرب را توضیح دهد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست امروز خود با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی که همه کشورهای عضو این اتحادیه به جزء لبنان و عراق با آن موافقت کردند، ایران را «مداخله گر» در امور منطقه خوانده و این دخالت ها را محکوم کردند.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در این بیانیه تاکید کرد که مواضع کشورهای عربی برای توقف تجاوزات ایرانی قوی و محکم است.

«عادل الجبیر» تاکید کرد که نشست امروز یک پیام روشنی که برای داشته است،‌این است که اتحادیه عرب با دخالت در امور کشورهای عضو این اتحادیه مخالف است.

به گزارش فارس، کشورهای عراق و لبنان با این بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب مخالفت کردند، این در حالی است که به مواضع کشورهایی مانند «الجزایر» و «مغرب» در خصوص این بیانیه اشاره‌ای نشده است.