فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

دقایقی قبل در آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، مصطفی سالاری استاندار بوشهر و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و کارکنان پارس جنوبی، فازهای 15 و 16 این منطقه به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این آیین اظهار داشت: دولت یازدهم عزمی جزم برای تکمیل فازهای در دست اجرای پارس جنوبی دارد و هر روز شاهد رشد قابل توجهی در این منطقه هستیم.

علی‌اکبر شعبان‌پور افزود: افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در شرایط تحریم صورت گرفت و شخص وزیر نفت با تدابیر خود موجبات موفقیت بیشتر در تکمیل فازها شده است.

وی یادآور شد: به فضل خدا روند تکمیل فازهای در دست اجرا تداوم خواهد داشت و امیدوار هستیم با توکل بر خداوند شاهد افتتاح سایر فازها نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی و کارگران زحمتکش در این فازها موجب به ثمر نشستن تلاش‌های وزارت نفت شده و باید این روند تا تکمیل تمام فازها و بهره‌برداری از آنها ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، هدف‌ از توسعه‌ فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، تولید روزانه‌ 56.6 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، 400 تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ گاز مایع "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است.