وی افزوده است: با نگاه به سیاست‌های اقتصادی متوجه می‌شویم از ابتدا در دوره جدید، به مقابله با مشکلات گرایش‌های سوسیالیستی توجه شده است.

 

آخوندی همچنین اظهار می‌کند: متاسفانه به جای اینکه این دیدگاه سوسیالیستی تضعیف شود، تثبت شده است و از سال 1305 تاکنون با قیمت گذاری و تثبیت قیمت‌ها اندیشه سوسیالیستی همچنان در جامعه ایران، بازار و بخش خصوصی تداوم داشته است.

وی می‌افزاید: جان مایه اقتصاد ما با نگرش سوسیالیستی بوده و بازار و بخش خصوصی نیز حس واقعی نداشته است.

 

*آخوندی پیش از این نیز در اعتراض به دخالت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مسئله افزایش قیمت بلیط قطار و ممانعت از این مسئله، همین اظهارات را بر زبان آورده بود.

وی در آن مقطع نیز گفته بود: پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی قیمت‌گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف کننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود. این سازمان‌ها با تعالیم سوسیالیستی سنگ حمایت از مصرف کننده را به سینه می‌زنند، اینها مسلمان نیستند!

اظهارات آخوندی البته انتقاد اعضای سازمان دولتی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را نیز برانگیخت. اما النهایه قیمت بلیط قطار گران شد.

میزان آسیب‌های مختلفی که بر اثر سوسیالیستی نامیدن پیکره اقتصاد ایران و هر سازمانی که مخالف مستدلّ گرانی باشد؛ ایجاد می‌شود دقیقاً قابل احصا نیست.

از طرفی بایستی به این بحث مفهومی نیز توجه کرد که هر شعار مخالفت با سرمایه‌داری و یا هر عمل مدافع عدالت و مردم، برگرفته از تعالیم کمونیستی نیست.

تفکر اسلام ناب، همان اندازه که به مستضعفین و مسئله عدالت، اصرار دارد و پای می‌فشارد؛ به همان میزان نیز بر افزایش سطح معیشت، توجه حکومت به اغنیا و کارآفرینان و تجار و رعایت قانون جامعه اسلامی تأکید دارد.

قبل از آخوندی، صادق زیباکلام، دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز طی اظهاراتی، شناسنامه غرب‌ستیزی مرحوم جلال آل احمد و شهید آوینی را صادره از حزب کمونیستی توده! معرفی کرده بود.