علیرغم نگاه طراحان داخلی به نوع پوشش غربی و همچنین عدم حمایت دولت از این مقوله، بزرگ ترین برندهای حال حاضر دنیا به دنبال فتح بازار کشورهای مسلمان هستند! برند معروف و شناخته شده D&G به تازگی از مجموعه طرح هایی به نام «حجاب و جامه بلند» رونمایی کرده که تنها به مسلمانان اختصاص دارد. این برند معروف همچنین از درآمد ۲۶۶ بیلیون دلاری از محل فروش پوشاک و البسه به مسلمانان خبر داده است و پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۱۹ این رقم به حدود ۴۸۴ بیلیون دلار آمریکا برسد!

 

اگرچه اینگونه تصور می شود که تولید پوشاک اسلامی مشتری چندانی در بازار ندارد اما رویکرد این برند معروف در فروش محصولات بیشتر برای جوامع اسلامی به خوبی موید این مطلب است که نه تنها بازار داخلی بلکه بازارهای بین المللی نیز از ظرفیت فروش بسیار بالایی برخوردار هستند.

در پایان لازم به ذکر است که در مورد برند Dolce&Gabbana حاشیه های زیادی وجود دارد که به علت تکرار مطالب گذشته از ذکر آن خودداری می کنیم.[۱] به نظر می رسد که طراحان داخلی نیز از توان بالقوه ای در زمینه طراحی پوشاک و البسه با در نظر گرفتن معیارهای ایرانی و اسلامی برخوردار هستند، اما نبود حمایت های لازم از این صنعت و سطح فرهنگ عمومی مجال بروز و ظهور چنین آثاری را نمی دهد.