روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می توانند با خواندن بسته انتخاباتی میزان از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

ابتکار عمل یک جریان سیاسی برای مهار کاندیداهای سرکش

 یک جریان سیاسی که کاندیداهایش در ادوار مختلف انتخابات نشان داده‌اند تمایلی به کناره گیری به نفع کاندیدای پروزن تر ندارند، این بار برای انتخابات مجلس دهم از اعضایش بویژه شهرستان نشینان درخواست کرده که با امضای میثاق نامه‌ای متعهد شوند که در صورت تکثر کاندیداهای منتسب به جریان مزبور در یک حوزه انتخابیه، به نفع کاندیدایی که در نظرسنجی‌ها رای بیشتری دارد کناره گیری می‌کنند.

 

تایید صلاحیت شده‌ای که مواد مخدر حمل می‌کرد

معاون دادستان شیراز از دستگیری یک داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس در فرودگاه این شهر خبر داد. زارعی در گفت‌وگو با «میزان» اظهارکرد: یک کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شیراز که از سوی هیئت اجرایی نیز تایید شده بود و قصد سفر به خارج از شهر را داشت، به اتهام حمل مواد مخدر در فرودگاه شیراز دستگیر شد. وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه اظهار کرده بود که اعتیاد به مواد مخدر ندارد. معاون دادستان شیراز گفت: متهم با قرار کفالت آزاد شده است.

شایعه ردصلاحیت؛ تاوانی برای سخنان زهردار نفتی در یک نشست خبری

دیروز خبر ردصلاحیت شدن یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم که عضو مجلس فعلی نیز هست، سر و صدای زیادی در محافل خبری غیررسمی نظیر شبکه‌های اجتماعی به پاکرد؛ خبر فوق که از طریق کانال تلگرامی روزنامه دولت منتشر شده بود بلافاصله با واکنش کاندیدای مزبور مواجه شد و مشارالیه و هوادارن رسانه ای اش در پیام ها و پست ها و مطالب خود، درج چنین شایعاتی را ناشی از پایمردی خود در مبارزه با مفاسد اقتصادی دانستند؛ لازم به ذکر است که کاندیدای مزبور روز قبل از نشر چنین شایعه‌ای با برگزاری یک نشست خبری، از خجالت مدیران نفتی درآمده بود!

آقایان لطفا در مبالغه شرط احتیاط را لحاظ کنید!

 در هفته قبل حرف و حدیث های فراوانی در باب علت عدم حضور یک کاندیدای مجلس خبرگان در آزمون علمی این مجلس مطرح شد؛ کاندیدای مزبور که مفتخر به دریافت نشان علامگی از یک خاندان مشهور است و بابت این نشان و عنوان هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، حالا باردیگر با یک عنوان تمجیدی دیگر مواجه شده است و یکی از اعضای تشکل روحانی وابسته به جناح اصلاح طلب او را امام موسی صدری دیگر دانسته است؛ گویا باید در این 5 الی 6 هفته منتهی به انتخابات منتظر عناوین پرطمطراق دیگری نیز برای این کاندیدا باشیم که امیدواریم تبجیل کنندگان محترم جانب احتیاط را لحاظ کنند و خدایی ناکرده در رابطه با فرد مزبور مبالغه و اغراق نکنند.

کاندیدایی که ردصلاحیتش را پیش بینی کرده بود، سرانجام به شورای نگهبان شکایت کرد

پس از آنکه یکی از اعضای فعلی مجلس با رد صلاحیت هیئت اجرایی جهت کاندیداتوری برای انتخابات مجلس دهم مواجه شد، به سبب عدم پاسخگوی فرمانداری تهران نسبت به عدم احراز صلاحیتش از هیئت اجرایی به شورای نگهبان شکایت کرد. البته معاون سیاسی استانداری تهران پیش از این اعلام کرده بود که رد صلاحیت فرد مزبور به موجب بند 5 ماده 28 قانون انتخابات بوده است.

تکمیل لیست خبرگان جامعه مدرسین تا 7 بهمن

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه لیست تشکل متبوعش تا 7 بهمن تکمیل می‌شود؛ اظهار داشت: لیست خبرگان در جامعه مدرسین در برخی جاها تکمیل شده و در برخی جاها تکمیل نشده است، البته لیست تهران نیز هنوز قطعی نیست و بنا بر این بوده است که جامعه مدرسین با جامعه روحانیت مبارز لیست مشترکی خصوصاً در ارتباط با کاندیداهای تهران داشته باشند و تلاش می‌کنند که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/