دامی که برای  "یادگار امام" پهن کردند

گروه سیاسی - آمدند اَبرویش را درست کنند زدند چشمش را هم کور کردند، این بارزترین توصیف برای حال این روزهای حاج سید حسن آقای خمینی است. مردی که از حدود یکسال پیش به همت رسانه های هوادار هاشمی رفسنجانی اول آیت الله شد و سپس علامه!

حالا یادگار امام راحل در راه مجلس خبرگان رهبری با راهبری اطرافیان هاشمی رفسنجانی دردسرهای تازه تری هم پیدا کرده است. نزدیکی وی به خاندانی که یکی درمیان راهشان به زندان اوین ختم می شود دستاوردی جز آنچه امروز در رسانه ها مشاهده می کنیم هم نداشته است.

حاج سید حسن آقای خمینی با آن نام بلند و ستبر خانوادگی ان شالله "ناخواسته" وارد بازی ای شد که از پیش در آن بازنده بود. او به تشویق هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

آیت الله درباره این اقدام حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت، نامزدی در مجلس خبرگان کمترین حق خانواده امام (ره) است. دیدگاهی که تبیین کننده نوع نگاه هاشمی به ساختار سیاسی در ایران است. اگر یک نفر نواده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است کمترین حقش این است که نماینده خبرگان باشد، اما بیشترین حقش چیست؟

هاشمی رفسنجانی هیچگاه پاسخ نداد سید حسن خمینی در سالیان گذشته به جز تولیت آستان امام خمینی (ره) و اداره امور مربوط به آن و همچنین عضویت هیات امنای دانشگاه آزاد چه تجربه اجرایی دیگری داشته که حالا کمترین حقش حضور در مجلس خبرگان باشد؟  

دامی که رسانه های وابسته  برای بیت مکرم امام (ره) پهن کردند تا اینجای کار دردسرهای فراوانی برای آن بیت مکرم به همراه داشته است. ورود سید حسن به رقابت های انتخاباتی و از سوی دیگر خودداری وی از شرکت در امتحان فقاهت که توسط شورای نگهبان از داوطلبان حضور در انتخابات خبرگان گرفته می شد نشان از برنامه ریزی بلند مدت برای به چالش کشیدن جریان سیاسی مقابل آیت الله هاشمی بود.

پس از آن فشارهای رسانه ای بر شورای نگهبان فاز جدید تخریب این شورا را کلید زد. مجتهدان و مراجعی که یکی پس از دیگری پایشان به میدان مقابله با نظر شورای نگهبان کشیده شد تا بگویند سید حسن خمینی مجتهد است و نیازی ندارد که در امتحان فقاهت شرکت کند. 

شورای نگهبان اما هنوز عقب ننشسته، مراجع یاد شده هم دومینو وار انجام مصاحبه به این منظور و تایید مطالب رسانه های نزدیک به هاشمی را تکذیب کردند تا به این ترتیب آنکه بیش از همه از این بازی رسانه ای متضرر شده است شخص حجت الاسلام سید حسن خمینی باشد. 

هرچند رسانه های اصولگرا هم اندکی در این رقابت زیاده روی کردند اما نباید فراموش کرد بازی که اطرافیان هاشمی آغاز کردند در نهایت منتهی به دردسرهای کنونی برای سید حسن خمینی شد. مردی که به احتمال زیاد از این ماجرا درس های فراوانی گرفته و دوستداران بیت مکرم امام (ره) هم آرزو می کنند این درس ها را در آینده سیاسی خود به کار گیرد.