چون کری عذرخواهی کرد تفنگداران آزاد شدند

 شبکه خبری «ان‌-تی‌وی»، خبر دستگیری تفنگداران آمریکا در خلیج فارس را با این عنوان منتشر کرد: «کری عذرخواهی کرد، تهران نظامیان آمریکایی را رها کرد.»

این شبکه خبری نوشت: «تنش میان ایران و آمریکا در پی ورود تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس و اقدام ایران مبنی بر دستگیری آن‌ها می‌توانست به راحتی به بحرانی جهانی تبدیل شود اما آزادی این افراد از بروز چنین مسئله‌ای جلوگیری کرد.»

بنابر این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که این افراد وارد حریم آب‌های ایران شده‌اند. آن‌ها با 2 قایق تا 2 کیلیومتر وارد آب‌های ایران شدند و به همین دلیل هم قایق‌ها و هم نظامیان دستگیر شدند. «علی فدوی»‌ فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که این اقدام به منظور جاسوسی صورت نگرفته بلکه این قایق‌ها به دلیل مشکل فنی وارد آب‌های ایران شده بودند و از این رو هر 2 قایق آزاد شدند.

این شبکه خبری به نقل از سردار فدوی نوشت که در این بین «جان کری» و «محمد جوادظریف» وزرای خارجه آمریکا و ایران در گفت‌وگوی تلفنی در این زمینه رایزنی کردند و ظریف به طرف آمریکایی گفته است که نیروهای آنان وارد آب‌های ایران شدند و از آمریکایی‌ها خواست که عذرخواهی کنند که عذرخواهی هم صورت گرفت.