ایران قصد دارد یک مسابقه کاریکاتور دیگر با موضوع «هولوکاست» برگزار کند و مقامات اسرائیلی از سازمان ملل درخواست کرده‌اند این اقدام را محکوم کند.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، «یولی ادلشتین» رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از «بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه کاریکاتور با موضوع «هولوکاست» در ایران را محکوم کند.

او در نامه به بان‌کی‌مون نوشت: «کلمات نمی‌تواند تنفر و اعتراض اسرائیل و بسیاری از کشورهای جهان را درباره سیاست ایران در تکذیب هولوکاست بیان کند».

بر اساس این گزارش، برنده مسابقه کاریکاتور هولوکاست، معادل 50 هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد. قرار است این رقابت، ژوئن 2016 با حضور هنرمندانی از 50 کشور جهان، در تهران برگزار شود.

هفته گذشته نیز «دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از بان‌کی‌مون خواست برگزاری این رقابت را محکوم کند. وی همچنین مدعی شد، این اقدام «یهودی‌ستیزانه»‌ نشانگر شر مطلق بودن ایران است.

او در نامه به دبیرکل سازمان ملل مدعی شد: «تکذیب هولوکاست یکی از شدیدترین نمودهای یهودی‌ستیزی است که به مرگ میلیون‌ها یهودی مشروعیت می‌بخشد. سازمان ملل باید در مقابل این تنفر بایستند و این اقدام فجیع را محکوم کند».