اد رویس: تهران سر واشینگتن کلاه گذاشت

جمهوریخواهان کنگره آمریکا در گردهمایی زمستانی خود که هر سال برگزار می شود دولت اوباما را به علت فقدان «‌استقامت» در برخورد با ایران مورد انتقاد قرار  دادند.  آن‌ها همچنین ادعا کردند این ضعف آمریکا، در حال بی ثبات کردن منطقه ای از پیش ناآرام است.

 

«اد رویس،» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، یک روز پس از آنکه اقدام ایران به آزاد کردن 10 ملوان آمریکایی بازداشت شده در آبهای سرزمینی ایران، از بروز بحران جلوگیری کرد مدعی شد: تهران در موافقتنامه هسته ای که سال گذشته به امضا رسید، سر واشنگتن کلاه گذاشت. ایران با یک دوره خوش شانسی روبروست و در حال حاضر سر دولت آمریکا کلاه رفته است.

 

هدف از این گردهمایی تصمیم گیری درباره دستور کار جمهوریخواهان کنگره برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و دوره پس از آن است. جمهوریخواهان از اینکه اوباما در سخنرانی سالانه خود در کنگره، به موضوع بازداشت ملوانان آمریکایی اشاره نکرد عصبانی شدند.

 

«استیو اسکالیس،» دیگر عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، در این گردهمایی گفت: این واقعیت که ایران دو شناور نیروی دریایی آمریکا را توقیف می کند و رئیس جمهور آمریکا حتی در مورد آن صحبت نمی کند و در واقع نادیده گرفتن این حقیقت است که ما در زمینه امنیت ملی با مشکلاتی روبرو هستیم.

 

وی در پایان افزود: اگر دشمنان ما از توان آمریکا در جهان واهمه داشتند ، هرگز چنین اتفاقی رخ نمی داد.