ایالات متحده آمریکا دارای یک ارتش قدرتمند جهانی است که بیش از 730 پایگاه نظامی در سراسر دنیا دارد و تلاش می‌کند تا هژمونی خود را تثبیت کند. 

ارتش آمریکا با داشتن امکانات گسترده و انبوه در قالب مناطق مهم جهان همچون  "اقیانوس هند"، "خلیج عدن"، "تنگه مالاکا"، "تنگه جبل‌الطارق"، "دریای سیاه"، "دریای سرخ" و غیره حضور دارد و نقش‌آفرینی می‌کند.

**ارتش ایالات متحده بیش از 600 میلیارد دلار بودجه نظامی دارد

براساس آمار سایت گلوبال فایر پاور (Global Fiire Power) ارتش ایالات متحده آمریکا با داشتن بودجه نظامی بیش از 600 میلیارد دلار و تجهیزات رزمی،‌زمینی، هوایی و دریایی انبوه بعنوان یک قدرت منحصربفرد و ویژه در جهان شناخته می‌شود که هزاران بمب اتم نیز دارد (بیشتر بخوانید).

 

سپاه پاسداران چگونه اوباما را تحقیر کرد؟

 

سپاه پاسداران چگونه اوباما را تحقیر کرد؟

 

 

سپاه پاسداران چگونه اوباما را تحقیر کرد؟

 

 

سپاه پاسداران چگونه اوباما را تحقیر کرد؟

 

 

 

**سردمداران کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا معتقدتد ایالات متحده در تمام جهان حرف اول را می زند

سردمداران کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا معتقدتد که ایالات متحده در تمام جهان حرف اول را می زند و هیچ کس جرات حمله به ناوگان آمریکایی را ندارد. "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا معتقد است که کشورش درحال حاضر قویترین ملت روی زمین است و تجهیزات نظامی انبوهی دراختیار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ما برای نیروهای نظامی خود از مجموع 8 کشور برتر دنیا در این حوزه بودجه بیشتری در اختیار داریم، نیروهای نظامی ما قدرتمند‌ترین نیروی نظامی در جهان است و هیچ کشوری جرات نمی کند به ما و همپیمانانمان حمله کند.

*سپاه پاسداران چگونه "اوباما" را شرمنده کرد

روز سه‌شنبه عصر دو شناور مسلح آمریکایی وارد آب های سرزمین جمهوری اسلامی در  "جزیره پارسی" شدند و توسط ندسا مورد پیگیری قرار گرفتند. این 10 نیروی نظامی مسلح آمریکایی که در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی دستگیر شدند ، از سوی نیروی دریایی سپاه به مکان امنی منتقل گردیدند و با آنها طبق موازین انسانی و اسلامی برخورد شد و نهایتا ظهر چهارشنبه در آب‌های آزاد بین‌المللی رها شدند.

این اقدام  ندسا دقیقا خلاف ادعای  "باراک اوباما"  رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود که گفت هیچ کشوری جرات حمله به ما و هم پیمانانمان را ندارد و نشان دهنده شکست راهبردهای نظامی آمریکا در خلیج فارس است. 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 86 با انجام رزمایش پیامبر اعظم (ص) و ادامه این سلسله رزمایش‌ها بخشی از قدرت دریایی خود را به نمایش گذاشته  و این توانمندی ادامه پیدا کرد تا در اواخر سال 94 ، 400 فروند موشک از شناورهای تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به محل ناوهای هواپیمابر ساخته شده "USS  جان نیمیتز" بود که پس از وارد آوردن خسارت‌های جدی به این ناو، توسط نیروهای ویژه سپاه به تصرف درآمد.

 

سپاه پاسداران چگونه

 

 

سپاه پاسداران چگونه اوباما را تحقیر کرد؟

 

سردار سرلشکر  "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه اظهار داشت: خداوند با حادثه  شمال خلیج فارس یک بار دیگر بیداری و دقت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه را نشان داد و به آن‌ها آموخت که تا چه حد در برابر نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی آسیب‌پذیرند و اگر درایت و حسن نیت فرماندهان ما نبود امروز آمریکایی‌ها با یک مصیبت جدید مواجه می‌شدند.

 

وی در ادامه گفت: آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا که هر روز برای ایران مشکل جدیدی طراحی می‌کنند ظاهرا اطلاعات درستی ندارند و با چشم بسته و دور از واقعیت‌ها به ضرر ملت آمریکا اقدام می‌کنند.

 

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: امیدوارم حادثه شمال خلیج فارس که احتمالا آخرین اشتباه نیروهای آمریکایی در منطقه نیست، درسی برای سنگ‌اندازان در کنگره آمریکا باشد.

**دریادار فدوی: حضور آمریکایی ها در منطقه هیچگاه بی ضرر نیست

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جزئیات بازداشت دو شناور آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز تسلط کامل دارد و همه آبهای خلیج فارس زیر تسلط قوای جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: قوانین بین‌المللی ایجاب می‌کند که شناورهای کشورها برای ورود به آبهای سرزمینی هر کشور باید با اجازه این کشور وارد شوند.  دریادار فدوی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه همیشه ضرر دارد و ما حضور بی‌ضرر آنها را به هیچ‌وجه متصور نیستیم.

 

دریادار فدوی در سخنان خود با اشاره به زیاده خواهی برخی از کشورهای منطقه و شکل دادن به بدعتی خطرناک در مناسبات منطقه‌ای، افزود: ما بر اساس راهبردهای دفاعی و امنیتی، توانمندی‌های لازم برای دفع تهدیدات گوناگون در حوزه دریایی و ژئوپلتیکی حوزه خلیج فارس و شعاع پیرامونی آن را فراهم ساخته‌ایم.

 

وی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با بهره‌مندی از سطح قابل اتکایی از توانمندی‌های نظامی و دفاعی، تابع محض منویات ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) و بازویی قدرتمند برای نظام و انقلاب اسلامی است و خود را سرباز و تابع سیاست‌ها و راهبردهای کلان نظام می‌داند.

 

نیروهای مسلح  و قدرت نظامی ایران بعنوان پتک سنگین نظام در برابر اقدامات امپریالیسم عمل کرد و این موضوع اظهارات "اوباما" را زیر سوال برد.   رئیس جمهور ایالات متحده  به این نکته پی برد که ایران از جمله کشورهایی نیست که جرات دفاع از سرزمینش را نداشته باشد و نیروهای مسلح در هر نقطه‌ای از خلیج فارس از کیان و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند و اقدام سپاه برای دفع تجاوز و متجاوز بود.