دشمنان در جنگ اقتصادی می‌خواهند یا مردم را علیه نظام بشورانند یا گرایش مردم را به تغییر و یک جریان خاص سوق دهند.

 

*مسئله به خیابان کشاندن قشرهایی از مردم به بهانه مشکلات اقتصادی، پیش از این نیز در کلام بزرگان کشور مورد اشاره قرار گرفته بود.

مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در روز اول فروردین سال 93 در حرم مطهر رضوی طی بیاناتی در همین رابطه فرمودند:

«باید بدانیم در کشور عزیز ما هم، آنها (دشمنان) بعد از سی سال تلاشی که علیه این انقلاب انجام دادند و علیه ملّت انقلابی ما انجام دادند، باز نتوانستند به نتایجی دست پیدا کنند؛ نشانه‌اش همین حضور مردم است. افراد مؤثّر در دولت آمریکا و نظام آمریکا این را صریحاً گفتند، گفتند ما تحریم‌ها را به‌وجود آوردیم و تشدید کردیم که مردم را ضدّ نظام، بکشانیم به خیابان‌ها؛ این را صریحاً گفتند که تحریم برای این است که انقلاب را ریشه‌کن کنند و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند. نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که عرض کردیم، در سال 1392 انتخاباتی انجام گرفت با نصاب بالا از مشارکت مردم، و در بیست‌ودوّم بهمن سال 92، راهپیمایی‌ای انجام گرفت پرشورتر و وسیع‌تر و بزرگ‌تر از راهپیمایی‌های هر سال دیگر»

محمدجواد لاریجانی، دیپلمات سابق کشورمان و معاون حقوق بشر قوه قضائیه هم دو سال قبل در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به همین مسئله تصریح کرده بود:

«برای آمریکا و دوَل غربی (غرب صهیونی) فتنه اصل نبود بلکه مختل کردن و تضعیف و ساقط کردن نظام اسلامی ایران هدف بود و هست و لذا غرب در دو مسیر برای مقاصدی که فتنه متوجه آن بوده است، کار می‌کند، اول اینکه روی اصحاب فتنه زیاد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند چرا که می‌دانند بازسازی آنها بسیار پرهزینه است و بعید است به جایی برسد. اما برای اختلال در نظام به ویژه اختلال اقتصادی بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند یعنی در حال حاضر خط فتنه به خط سابوتاژ اقتصادی –خرابکاری و اغتشاش به بهانه مشکلات اقتصادی- تبدیل شده است.»

لاریجانی همچنین به تازگی هم طی سخنانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ایراد شد، گفته بود: می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور را فلج کنند و اعلام کنند نظام اسلامی نتوانست معیشت مردم را مهیا کند، آنها که می‌گویند ما در حال اضمحلال اقتصادی هستیم خطا می‌کنند ما در حال مشاهده اضمحلال یک تز بسیار غلط هستیم که می‌گوید نفت بفروشیم و کالا بیاوریم و مصرف کنیم، این تز به لطف الهی به آخر خط رسیده است.

به گزارش ایرنا، او تأکید کرده بود: امروز دوران ظهور اقتصادی محکم مبتنی بر توانایی های ملت و مقاوم در مقابل تهدیدات است، این فتح الفتوح است، اضمحلال اقتصادی نیست مهم است ذهن خود را تنظیم کنیم.

مسئله تلاش دشمن برای ایجاد خرابکاری اقتصادی در ایران به منظور اجرای پروژه «ناراضی‌سازی» همچنین در کلام چهره‌ها و شخصیت‌های دیگری همچون دکتر رضا سراج و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات نیز مورد اشاره و هشدار قرار گرفته است.