جنجال‌آفرینی اصلاح‌طلبان تلگرامی

 41روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می‌توانند با خواندن بسته انتخاباتی میزان از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

جنجال‌آفرینی اصلاح‌طلبان تلگرامی

پنجشنبه شب در شرایطی دومین گردهمایی داخلی ائتلاف اصولگرایان در سالن انقلاب اسلامی برگزار شد که عدم صدور مجوز برای ورود خبرنگاران به دلیل داخلی بودن جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ اصحاب رسانه بویژه متمایلین به جریان اصلاح‌طلب که از ورود به سالن برگزاری مراسم منع شده بودند، حوالی ساعت 8 شب روز پنجشنبه پروپاگاندا تخریبی خود را در شبکه‌های اجتماعی علیه متولیان مراسم ائنلاف اصولگرایان به راه انداختند و چنین وانمود کردند که به آن‌ها بی‌احترامی شده است؛ این در حالی بود که زاکانی از مسئولان اجرایی ائتلاف اصولگرایان طی مصاحبه‌ای با تاکید براینکه از خبرنگاران عذرخواهی شده است، اظهار کرد: دعوتنامه‌ای برای رسانه‌ها جهت پوشش خبری مراسم مزبور ارسال نشده بود.  

تلاش یک طیف سیاسی خاص برای التهاب‌آفرینی و تنش‌زایی

آنطور که سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفته است، امروز (شنبه 26 دی) نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات اعلام می‌شود؛ این در حالی است که کنشگران و فعالان سیاسی و رسانه‌ای یک طیف خاص که سابقه آشکاری در مشارکت و همراهی با فتنه 88 دارند از سه روز قبل در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل‌شان به منظور تشویش اذهان و التهاب‌آفرینی، بمباران خبری رد صلاحیت نفرات نزدیک به خود را در دستور کار قرار داده‌اند.

مجلس شرکت سهامی نیست

آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پنجشنبه شب در دومین گردهمایی ائتلاف اصولگرایان طی سخنانی با بیان اینکه مجلس شرکت سهامی نیست، اظهار کرد: آنها که داعیه اصولگرایی دارند باید یکدیگر را تحمل کنند و اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث جدایی شود. همچنین در مراسم مزبور حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایی چیزی جز ادامه راه امام (ره) و مقام معظم رهبری نیست، گفت:ما اصولگرایان احتیاج داریم که یکدیگر را تخریب نکنیم و خویشتن‌دار باشیم و یکی از راه‌های نفوذ، مانع‌شدن از وحدت اصولگرایان است.

 

داوطلبان با سابقه اختلاس و ارتشاء باید ردصلاحیت شوند

علیرضا ناصربخت رئیس ستاد انتخابات استان تهران طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه توقع نداریم هیئت‌های نظارت بر انتخابات تمام داوطلبان تایید شده توسط هیئت‌های اجرایی را مورد تایید قرار دهند، گفت: داوطلبان با سابقه اختلاس و ارتشاء باید ردصلاحیت شوند. وی البته این را هم متذکر شد که اگر نگرانی‌هایی در رابطه با تایید صلاحیت 90 درصدی داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی وجود دارد، فیلترهای بعدی نظیر هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان وجود دارد.