رایزنی‌ در آخرین لحظات/عکس

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی در آستانه اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بعدازظهر امروز (دوشنبه) در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو نشستند.

در این نشست علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، داود محمدنیا عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور داشتند.

 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در رأس هیأتی صبح امروز برای آخرین مذاکرات پیش از اجرای برجام راهی وین شد و کری هم که در لندن حضور داشت بعدازظهر امروز وارد وین شد.

ظریف پیش از دیدارش با کری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا امروز روز پایان خواهد بود؟ گفت: تمام تلاش خود را در این باره انجام می‌دهیم.

قرار است گزارش آژانس در تایید انجام تعهدات ایران در اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) امروز منتشر و ظریف و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک اجرای برجام را اعلام کنند.

ایران و گروه 1+5 در 23 تیرماه سالجاری در خصوص حل موضوع هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه جامع اقدام مشترک» دست یافتند و قرار است این توافق پس از تاییدیه آژانس و با بیانیه مشترک ظریف و موگرینی وارد مرحله اجرا شود.

ظریف دقایقی قبل در صفحه شخصی توئیتر خود درباره اجرای برجام نوشت: داریم به روز اجرا می‌رسیم. هیچ مسئله جدی‌ وجود ندارد. دیپلماسی صبر می‌طلبد، اما همه می‌دانیم که قطعا از جایگزین‌هایش برتر است.

از دیگر تحولات امروز آزادی چهار دو تابعیتی از زندان اوین و 7 ایرانی محبوس در آمریکا و خروج 14 نفر از لیست تعقیب اینترپل بود.