طیب نیا وزیر سه کارته با سه طرح استیضاح

گروه سیاسی-موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به حل نشدن مشکلات سهامداران دو شرکت پدیده و پردیس بان گفت: ما وزیر اقتصاد و دارایی را در این زمینه مقصر می دانیم و به همین دلیل تا کنون سه بار طرح استیضاح این وزیر را تهیه کردیم.

وی در همین راستا برای ارائه دلایل تقصیر وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه به ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: طبق این ماده وزارت اقتصاد و دارایی باید برای فروش اوراق بهادار کنترلهای لازم را داشته باشد و این فروش زیر نظر بورس انجام شود که متاسفانه مسئولین وزارت اقتصاد در این زمینه کوتاهی کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تقاضای برخی از نمایندگان از محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس جهت حل این مشکل تصریح کرد: آقای ابوترابی قول داده تا هماهنگی های لازم جهت برگزاری جلسه با حضور وزیر کشور و امور اقتصادی و دارایی به عمل اورده تا مشکلات موجود در این جلسه بررسی و تصمیمات مقتضی اخذ گردد.

ثروتی گفت: به دلیل تجمع زیاد سهامداران این دو شرکت و حل نشدن مشکل آنها نمایندگان خواستار استیضاح وزیر اقتصاد شدند اما متاسفانه هیئت رئیسه مجلس طرح استیضاح را اعلام وصول نمی کند و در دستور کار مجلس قرار نمی دهد.

وی افزود: نمایندگان همچنان خواهان استیضاح این وزیر هستند که امیدواریم هیئت رئیسه مجلس به این خواست نمایندگان تمکین کند.

شرکت پدیده حدود 120 هزار سهامدار و شرکت پردیس بان نیز حدود 30 هزار سهامدار دارد. این شرکت ها که سهام خود را فروختند، در حال حاضر سر رسید آنها فرا رسیده رسیده ولی توانایی مالی ندارند تا اصل پول مردم را بدهند.